לרגל יום העיוור – הושק מסלול קולי לעיוורים בעיר העתיקה בירושלים


תאריך פרסום: 04.06.2019
​הביטוח הלאומי והמרכז לעיוור השיקו מסלול קולי לעיוורים בעיר העתיקה בירושלים, לרגל ה-Blind Day – יום המודעות וההזדהות עם ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, החל השבוע ב-6 ביוני.

הסיור במסלול הקולי לעיוורים בעיר העתיקה בירושלים מתבצע בעזרת אפליקציה ייעודית שנותנת הנחיות קוליות המשלבות ניווט, תיאור חזותי וכן מידע על אתרים שונים בעיר העתיקה. מדובר במסע מרתק אל ליבה של העיר העתיקה באמצעות סיורים קוליים באתרי דת, ברובעים, בחומות ובשווקים.

את האפליקציה, שנקראת "סיורים קוליים – המרכז לעיוור בישראל", פיתחו המרכז לעיוור בסיוע הרשות לפיתוח ירושלים ובמימון הקרן לשירותים מיוחדים לנכים של הביטוח הלאומי. הסיורים הקוליים באפליקציה הוקלטו בשפות עברית, אנגלית, ערבית ורוסית, והאפליקציה זמינה להורדה בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל.

אתמול, באירוע להשקת המסלול, יצא הסיור הראשון בו לוחמים מחטיבת גבעתי ליוו אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "במסגרת קרנות הביטוח הלאומי נמשיך להוביל ולחתור להשגת שוויון הזדמנויות לעיוורים וכבדי הראייה בישראל, ובכן לשפר את איכות חייהם. השתתפות הביטוח הלאומי בפרויקטים כמו זה המושק כעת, הינה חובה שמצויה בבסיס הקיום שלנו, ובדרך זו נמשיך לפעול ביתר שאת לטובת הציבור".