הביטוח הלאומי גבה 38 מיליארד ש"ח דמי ביטוח בשנת 2006


תאריך פרסום: 11.02.2007

הביטוח הלאומי גבה 38 מיליארד ש"ח דמי ביטוח  בשנת 2006-

עלייה ריאלית של  % 2.4 בגבייה



מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ד"ר יגאל בן שלום מסר היום שהביטוח הלאומי גבה בשנת 2006 דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות בסכום של 38 מיליארד ש"ח, כולל 1.7 מיליארד ש"ח שיפוי האוצר (דהיינו, תשלום דמי הביטוח במקום המעסיקים והעצמאים), זוהי  עלייה ריאלית של 2.4%.

 

  

מנתוני מינהל המחקר והתכנון עולה עוד כי גביית דמי הביטוח הלאומי מהציבור הסתכמה ב- 23.6 מיליארד ש"ח, זוהי עלייה ריאלית של 1.4%, וגביית דמי ביטוח בריאות הסתכמה ב – 12.6 מיליארד ש"ח, עלייה ריאלית של כ- 3.9% (דמי ביטוח הבריאות מועברים עפ"י החוק לקופות החולים).

 

בביטוח הלאומי מציינים בסיפוק שגביית דמי הביטוח הושפעה  מהמגמות החיוביות שאפיינו את שוק העבודה בשנת 2006. הגבייה מציבור השכירים גדלה במונחים  ריאליים  ב- 1.7% לעומת הגבייה בשנת 2005, והיא נובעת מגידול של 6.7% בנפח השכר במשק- כלומר גידול במספר המועסקים ובשכר הממוצע . יש לציין, שלולא שינויי החקיקה שהפחיתו את שיעורי תשלומי דמי ביטוח למעסיקים, היה נרשם גידול ריאלי של 4.5% בגבייה מציבור השכירים.

 

הגבייה מציבור העצמאיים והלא שכירים עלתה במונחים ריאליים ב- 8.9% .

 

ד"ר יגאל בן שלום אומר שהשיפור המרשים בגבייה מציבור הלא שכירים נובעת מהמגמות החיוביות במשק, וכן מפעולות יזומות להעמקת הגבייה שנקטו בהן עובדי הגבייה בסניפי הביטוח הלאומי.

עוד הוסיף בן שלום  שעובדות אלו מצביעות שוב על יעילות מנגנון הגבייה של הביטוח הלאומי, ומחזקות את הצורך בשמירה על מערך הגבייה העצמאי של המוסד.