כיצד פועל השירות


השירות מנוהל בסניפים על ידי צוות מקצועי של עובדים סוציאליים, שמכשיר מתנדבים לסייע לאזרחים הוותיקים.

הצוות המקצועי

הצוות המקצועי מגייס מתנדבים לשירות, ומכשיר אותם באמצעות קורסים ארציים המתקיימים באוניברסיטאות השונות.
כמו כן הצוות המקצועי מדריך את המתנדבים בקבוצות הדרכה בסניפים, מקיים מעקב ישיר אחר עבודתם ומלווה אותם בעבודתם.

המתנדבים

המתנדבים הם גמלאים בני 55 ומעלה, המסוגלים ומוכנים לתרום מזמנם באופן קבוע למען אזרחים ותיקים אחרים בקהילה. 

המתנדבים מחוייבים לכללי האתיקה של הביטוח לאומי, כגון: שמירת סודיות, אי קבלת טובות הנאה, הימנעות מניגוד עניינים ועוד.

קורסי הכשרה למתנדבים חדשים

בכל שנה, מתקיימים קורסים להכשרת המתנדבים החדשים. 

מטרת הקורסים להכשיר את המתנדבים החדשים, שגויסו בשנה האחרונה, לעבודה עם אזרחים ותיקים ולהיכרות עם תחומי ידע הקשורים לעבודתם בשירות. למידע על קורסי הכשרה למתנדבים חדשים.

השירות

השירות מיועד לכלל אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בארץ, ופועל באופן בסיסי בשני אופנים:

פנייה ישירה

פנייה ישירה של האזרח הוותיק או בני משפחתו לשירות, או פנייה של גורמי קהילה בעבורו לצורך קבלת מידע, עזרה, תמיכה והכוונה בתחומים הקשורים לביטוח הלאומי או לשירותים השונים שבקהילה.

פנייה יזומה

שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו יוזם פנייה אל האזרחים הוותיקים הנמנים על אוכלוסיות מסוימות כגון: גיל מתקדם, שינוי מצב משפחתי, מצב תפקודי ועוד, לצורך מתן תמיכה ומידע והגשת תמיכה וסיוע בהתאם למצבם.