ייעוץ וסיוע במיצוי זכויות
המתנדב מסייע לאזרח הוותיק במיצוי זכויותיו בביטוח הלאומי, בהסברה ובהכוונה לשירותים אחרים בקהילה ובמימוש ההטבות שלהן הוא זכאי.
תמיכה רגשית
בתקופות מעבר ומשבר, כאשר חלים שינויים במצב האישי, התפקודי, המשפחתי והחברתי, כגון: יציאה לגמלאות, ירידה תפקודית והתאלמנות.
מתן מידע בנושאים שונים
כגון שירותים בקהילה ופעילויות פנאי.
שירות טלפוני
השירות הטלפוני ניתן בדרכים האלה:
מרכז תמיכה ומידע ארצי 9696*
מענה ישיר ואנושי בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 9:00 עד 13:30.
נתב שיחות לפי שפות:
עברית 02-6463400
ערבית 02-6463401
רוסית 02-6463402
אמהרית 02-6463403
אנגלית 02-6463404
שיחות טלפון יזומות
לאזרחים ותיקים המצויים במצבי מעבר ומשבר (כגון אלמנים/ אלמנות, סיעודיים המוגדרים כבודדים),
וכן לאזרחים ותיקים מבוגרים ביותר (בני 90 ומעלה), כדי להתעניין במצבם ולהגיש להם את הסיוע המתאים.
שיחות טלפון חברתיות שבועיות קבועות
אזרחים ותיקים בודדים המרותקים לביתם וזקוקים לקשר קבוע, יכולים לקבל שיחות טלפון חברתיות ממתנדב,
אם הם מעוניינים בכך.
קבלת קהל בסניפי הביטוח לאומי
השירות בסניף ניתן באווירה חמה. המתנדב משמש אוזן קשבת לאזרח הוותיק, מסייע לו במילוי טפסים, בתהליך מיצוי זכויותי, מספק לו מידע רלוונטי לגבי זכויותיו והשירותים הנוספים בקהילה בהתאם לצרכיו ולמצבו.
ביקורי בית ראשונים חד-פעמיים
מתקיימים בבתים של אזרחים ותיקים כדי לסייע להם במיצוי זכויותיהם, למסור להם מידע וכן כדי לאתר מצבי סיכון והזנחה.
ביקורים חברתיים קבועים
המתנדבים מבקרים אצל אזרחים ותיקים בודדים המרותקים לבתיהם ומקיימים איתם קשר קבוע, כדי להעניק להם תחושת שייכות וחברות ולהפחית את תחושת בדידותם.
ימי מידע
שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מקיים ימי מידע לקבוצות אוכלסיה שונות כמו:
- ימי מידע לגמלאים חדשים שבהם ניתן מידע על הזכויות בביטוח לאומי, שירותים בקהילה וכן על אפשרויות לפעילות פנאי, כגון לימודים והתנדבות.
- ימי מידע לאלמנים ואלמנות שבהם ניתן מידע על זכויותיהם בביטוח לאומי ותמיכה ראשונית.
קבוצות תמיכה
קיום קבוצות תמיכה לאוכלוסיות במצבי מעבר, אובדן ומשבר, כגון קבוצות תמיכה לאלמנים ואלמנות,
בני ובנות זוג של זכאי קצבת סיעוד ועוד.
הקבוצות מונחות על ידי אנשי מקצוע, ומסייעות למשתתפים להתמודד עם מצבי המעבר, האובדן או המשבר.