מעסיקים, שפקיד גבייה של הביטוח הלאומי קבע להם סכום דמי ביטוח לתשלום בעקבות ביקורת ניכויים שנערכה להם, רשאים להגיש השגה לביטוח לאומי, ולערער על ההחלטה בבית הדין לעבודה.
במכתב ההשגה יש לציין את הפרטים המזהים שלך ואת תמצית ותאריך ההחלטה שעליה אתה מגיש השגה, כמו כן יש לפרט את העובדות והנימוקים, ולצרף את המסמכים שעליהם אתה מסתמך.
את ההשגה ניתן לשלוח לפקיד השגות באגף ביקורת ניכויים
באמצעות האתר.
מעסיק שרוצה להאריך את המועד להגשת ההשגה, יגיש לפקיד השגות בקשה בכתב בתוך 30 יום מיום קבלת הקביעה, ויפרט בה את נימוקיו. את הבקשה להארכה ניתן לשלוח
באמצעות האתר.את ההשגה בוחן פקיד השגות שהוא בעל ניסיון של 10 שנים בקביעת דמי ביטוח ו/או בעריכת ביקורות ניכויים אצל מעסיקים, או רואה חשבון עם ניסיון של 5 שנים.
לפקיד ההשגות סמכות להאריך את התקופה לקבלת ההחלטה בהשגה ב-3 חודשים נוספים מטעמים מיוחדים.
במקרה כזה תקבל על כך הודעה.
על ההחלטה של פקיד השגות ניתן לערער בבית הדין לעבודה, בתוך 12 חודשים מיום קבלת ההחלטה בדואר רשום.