מנכ"ל הביטוח הלאומי הנחה: כל דיוני הוועדות הרפואיות יוקלטו


תאריך פרסום: 20.10.2021

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הוועדות הרפואיות דנות בנושאים הרגישים ביותר של ציבור המבוטחים המשליכים על עתידם" ולכן חובתנו לדאוג לכך שהם ירגישו בטוחים שמתייחסים לכל טענותיהם בכובד ראש".

כחלק ממדיניות השירות של הביטוח הלאומי, ועל מנת להעצים את השקיפות בוועדות הרפואיות, מנכ"ל הביטוח הלאומי – מאיר שפיגלר הנחה לפעול להקלטת כל הוועדות הרפואיות.
בשלב הראשון הוצבו המערכות הטכנולוגיות במספר סניפים מייצגים, ולאחר הפיילוט הוחלט לפרוס את מערכות ההקלטה לכלל הוועדות הרפואיות ברחבי הארץ.

לפי נתוני הביטוח הלאומי, בשנת 2020 התקיימו מעל ל-358,000 דיונים בוועדות הרפואיות, ומעל ל-86,000 דיוני ערעורים.
כיידוע, הוועדות הרפואיות הן נושא רגיש, אנשים מגיעים לפתחן עם קשיים בריאותיים לשם קבלת אחוזי נכות על פי פרמטרים שונים שקבע המחוקק, ועל פי החלטת הרופאים המשולה להחלטת שופט שלא ניתן לערער עליה.

עם זאת, הביטוח הלאומי החליט כי לטובת שיפור התנהלות הדיונים בוועדות הרפואיות וכדי לוודא שיהיה יחס הולם, שירותי ואדיב לכל המשתתפים בהן תוך כדי הגברת השקיפות ככל הניתן, מנכ"ל הביטוח הלאומי החליט כי הוועדות יוקלטו אלא אם כן, האזרח יבקש מראש לוותר על ההקלטה.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הוועדות הרפואיות דנות בנושאים הרגישים ביותר של ציבור המבוטחים המשליכים על עתידם ולכן חובתנו לדאוג לכך שהם ירגישו בטוחים שמתייחסים לכל טענותיהם בכובד ראש. מדובר בצעד נוסף בהגברת שקיפות הדיונים בוועדות הרפואיות שנועד להקנות למבוטחים קרקע פורייה, לבטא את עצמם ללא חשש ולחזק את אמונתם בשירות הציבורי".

כאמור, בימים האחרונים הוצבו, במסגרת הפיילוט, מספר מערכות בוועדות השונות בביטוח הלאומי שיתפרסו בשבועות הקרובים לכל הוועדות ברחבי הארץ.