הביטוח הלאומי ומשטרת ישראל עצרו אם לשמונה ילדים בחשד להתעללות בהם במטרה לקבל קצבאות נכות


תאריך פרסום: 20.02.2022

צוות חקירה מיוחד אגף החקירות של הביטוח הלאומי ומשטרת ישראל עצרו הבוקר בתום חקירה סמויה, תושבת נתניה בחשד לעבירות הונאה, מרמה והתעללות בחסרי ישע, ע"י מתן חומרי טשטוש לבנותיה הקטינות, במטרה לקבל קצבאות נכות ושירותים מיוחדים מהביטוח הלאומי

חוקרי אגף החקירות של הביטוח הלאומי פתחו לאחרונה בחקירה סמויה, עם קבלת מידע מהקהילה, בדבר חשד כי תושבת נתניה נותנת עפ"י החשד לבנותיה, בנות 6 ו–7, חומרים שונים על מנת לטשטש אותן בבואן לוועדות הרפואיות, במטרה להונות ולקבל קצבאות נכות ותקציבי עתק לשירותים מיוחדים.

בנוסף, עפ"י החשד האם יצרה מצג שווא, כאשר הביאה את  כל 8 ילדיה לאבחון הוועדה, תוך טענות שונות בדבר היותם בעלי צרכים מיוחדים, בזמן שלפחות חלקם הופיעו בוועדה הרפואית עם קסדה וחיתול, שעה שהם בריאים לחלוטין, וזאת במטרה כאמור לקבל קצבאות במרמה הנאמדים בכ –50,000 שח כל חודש. בנוסף הוקפאו יותר מחצי מיליון שקלים בחשבון הבנק של האם.

בתוך כך, חוקרי המשטרה בתחנת נתניה פתחו בחקירה משותפת עם קבלת הדיווח מאגף החקירות של הביטוח הלאומי, כשהבוקר בהתאם לממצאי החקירה הסמויה, עצרו את החשודה, לצד חיפוש ותפיסת מסמכים רפואיים שונים וכיוב׳.

בנוסף, גורמי רווחה עורבו לטובת טיפול בכל ילדי המשפחה ותשאול הקטינים ע"י חוקר מוסמך מטעמם.

הביטוח הלאומי: ״מרגע שהמידע הגיע אלינו - בדקנו את הנושא לעומק מתוך חשש ודאגה לילדי המשפחה והחשד להתעללות בהם. הקצבאות לעניין זה, הן דבר שולי בהתייחס לפגיעה בחסרי ישע. לא היה לנו ספק כי החקירה צריכה להתבצע במהירות המרבית כדי להבטיח את שלומם הפיזי והנפשי של הילדים״.

בכוונת המשטרה להביא את החשודה מחר, לדיון בבימ"ש השלום פ"ת, בבקשה להאריך את מעצרה בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה.