העלאת סכומי הדיסריגארד לאזרחים ותיקים עובדים ולמשפחות חד הוריות


תאריך פרסום: 10.08.2021
עד היום, החוק קובע שיש להוריד לכל פנסיונר/ית שעובד ומשתכר/ת מעל ל-6,014 ₪ ליחיד ומעל לכ-8,000 ₪ לזוג - 60% מכל שקל נוסף. כלומר, כנגד כל שקל שמרווחים מעל סכומים אלה, מקוזזים 60 אגורות מקצבת אזרח ותיק.
השבוע סוכם כי תהיה העלאה עבור האזרחים הוותיקים העובדים ב-2 מסלולים:
  • מסלול ראשון: אזרח ותיק יחיד שהדיסריגרד עמד על 6,014 ₪ יעלה לכ-7,700 ₪ - עלייה של 1,700(!) ₪ לאדם
  •  ₪ מסלול שני: הדיסריגרד עבור זוג אזרחים ותיקים יעלה מכ-8000 ₪ לכ-10,200
לפי נתוני מנהל המחקר של הביטוח הלאומי, יש כיום כ-48 אלף פנסיונרים שמשתכרים מעל ל-6,014 ₪ וקצבתם מקוזזת.
הטבה זו מתווספת לסיכום נוסף של שר הרווחה ומנכ"ל הביטוח הלאומי, בתקציב הנוכחי, בדבר הארכת הוראת השעה למשפחות חד הוריות ולמקבלות מזונות, כך שמעל הכנסה מעבודה של כל שקל מעל כ-740 ₪, תקזז את הקצבה ב-25 אג' בלבד ולא ב-60 אג' כפי שהיה מאז ה-6.7.21.
כיוון שהוראת השעה הסתיימה לפני מספר שבועות, הביטוח הלאומי ישלם את ההפרשים רטרואקטיבית למשפחות חד הוריות המקבלות קצבת הבטחת הכנסה או מזונות
.

לפי אומדני הביטוח הלאומי מדובר על מעל ל-13,000 משפחות חד הוריות עובדות בקרב מקבלי הבטחת הכנסה, מזונות והבטחת הכנסה לשארים.
 
ח"כ מאיר כהן, שר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים: "אני לא מתכוון להכניס משפחות לקו העוני במשמרת שלי, צמצום פערים ושוויון הזדמנויות הם הדרך הנכונה ביותר, חברתית וכלכלית וזו המדיניות שלי. אנו נמצא כל דרך אפשרית לסייע למשפחות, לשפר את מצבם הכלכלי ולאפשר להם ולילדיהם עתיד טוב עבורם."
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "ההסכם אליו הגענו, הוא הסכם חברתי ממדרגה ראשונה. עובדי הביטוח הלאומי נחשפים למצוקות הללו באופן יום -יומי והעובדה כי נוכל להמשיך ולשרת את אזרחי ישראל ולהיטיב עימם אף יותר, זו בשורה משמעותית המביעה סולידריות ואחווה חברתית".