יום הנכה הבינלאומי 2012


תאריך פרסום: 03.12.2012
שיעור ההשתתפות בכוח העבודה של מקבלי קצבת נכות נמוך במידה ניכרת בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, 12% ממקבלי הקצבה עובדים לעומת 65% שיעור המועסקים באוכלוסייה

משנת 2002 גדל מספר הנכים המקבלים קצבה מביטוח לאומי בשיעור נומינלי ממוצע של כ-4% בשנה, זאת בין היתר בשל הארכת תוחלת החיים וכן עקב ההעלאה ההדרגתית בגיל הפרישה. כמחצית מהזכאים החדשים כל שנה הם בני 45 ומעלה, ואילו שיעור הזכאים לקצבת נכות בקרב בני 60 ומעלה עומד על כ-15% מהאוכלוסייה. שיעור הגברים בקרב מקבלי קצבת נכות גבוה ב-48% לעומת נשים (60% לעומת 40%).

כך עולה מסקר מיוחד שמפרסם היום הביטוח הלאומי לרגל היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות, הסקר כולל נתונים על מקבלי קצבת נכות כללית לשנת 2011 בהיבט הדמוגרפי, רפואי ותעסוקתי.

לצפייה בסקר.

מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף אומר: כי בשנת 2011 שילם הביטוח הלאומי כ-7.5 מיליארד ש"ח בעבור קצבאות נכות כללית, (כולל הוצאות שיקום) המהווים כ-12.3% מסך תשלומי המוסד לביטוח לאומי בעבור קצבאות, ומספר מקבלי קצבת נכות כללית היה 214,749  איש.

השנה לרגל היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות יצאו עובדי הביטוח הלאומי מהסניפים וייקחו חלק בפעילויות מיוחדות במרכזי תעסוקה ושיקום לנכים ובמסגרות של תעסוקה מוגנת. כמו כן בחלק מסניפי הביטוח הלאומי יתקיימו פעילויות מיוחדות  וירידי מידע, כך למשל בסניף ראשון לציון, יתקיים  יריד מכירות בשיתוף העמותות המסייעות לנכים, שבו יוצגו עבודות יד, תכשיטים, חנוכיות ועוד, פרי יצירתם של אנשים עם מוגבלות, כמו כן יתקיים במקום יריד מידע.