נתונים לקראת יום הנכה


תאריך פרסום: 29.11.2010
הביטוח הלאומי משלם השנה קצבאות נכות לכ- 300,000 נכים. סכום התשלומים לקצבאות הנכות השונות יעמוד על כ- 12.8 מיליארד ₪

לרגל יום הנכה הבין לאומי החל השבוע עובדי הביטוח הלאומי יתנדבו לעבוד יחד עם הנכים במפעלים מוגנים, בעמותות ומרכזים לשיקום מקצועי.

ביום ד' הקרוב, יתנדבו 350 מהעובדים במחלקות הנכות בביטוח הלאומי לעבוד לצד הנכים במפעלים מוגנים במרכזי שיקום בגני ילדים ויחידות תעסוקה ברחבי המדינה. העובדים יסייעו בגנים שיקומיים בהם שוהים ילדים עם שיתוק מוחין וכן יסייעו לנכים אחרים, מבוגרים, בעבודות אריזה ועבודות אחרות.

מנכ"לית הביטוח הלאומי, גב' אסתר דומיניסיני אומרת: "יוזמה זאת, שלראשונה השנה יוצאת לפועל תימשך גם בשנים הבאות, עובדי הביטוח הלאומי המטפלים בנכים ובבעיותיהם במשך השנה חשים הזדהות עם מצוקותיהם וקשייהם של הנכים, הירידה לשטח באה לבטא הזדהות זאת, מה עוד, שהעבודה עם הנכים תועיל ותתרום להם ערך מוסף כלכלי לאותו יום".

אירוע מרכזי של הביטוח הלאומי ביום הנכה הבינלאומי יערך בבית מליכסון, מפעל מוגן של אלי"ן ברמת החייל בת"א, במפעל זה מועסקים נכים הלוקים בשיתוק מוחין בתום יום העבודה בערך בשעה 13:00 תיערך מסיבת חנוכה בה ישתתפו השוהים במקום וכן עובדים ומנהלים בביטוח הלאומי.

כאמור השנה משלם הביטוח הלאומי קצבאות נכות לכ -300,000 נכים, להלן התפלגות מקבלי קצבאות הנכות לפי סוגי הקצבאות:

נכים המקבלים קצבת נכות כללית 209,900
נכים המקבלים הטבות בניידות 32,200
ילדים נכים 28,500
נכים נפגעי עבודה (בעלי נכות צמיתה) 32,800
נכים נפגעי איבה 4,172
נכים אסירי ציון 530

חלוקת התשלומים לקצבאות הנכות השנה- 12.8 מיליארד ₪ לפי סוגי הקצבאות:
נכות כללית 7.3 מיליארד ₪
ניידות 1.2 מיליארד ₪
קצבת ילד נכה 842 מיליון ש"ח
קצבת שירותים מיוחדים לנכים קשים 1 מיליארד ₪
נכות נפגעי עבודה 1.96 מיליארד ₪
נכות נפגעי איבה 441 מיליון ₪
נכות אסירי ציון 32 מיליון ₪

הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי השקיעה השנה בפרויקטים לטובת השתלבות נכים בקהילה סך של 100 מיליון ₪. הקרן עוסקת בפיתוח שירותים לרווחת הנכים והמוגבלים, בסיוע למעונות שיקומיים, גני ילדים טיפוליים, דירות והוסטלים בקהילה, בפיתוח מיזמי תעסוקה לנכים ובשיפור רמת התעסוקה במפעלים מוגנים קיימים. השנה התמקדה הקרן בסיוע לתלמידים בסגירת פערים טכנולוגיים כמו ההשתתפות בפרויקט מחשב לכל ילד, ובהנגשת ההשכלה הגבוהה לסטודנטים נכים. הקרן סייעה גם בהנגשת אתרים, שמורות טבע וגנים לאומיים לנכים ומוגבלים.