הורחב מעגל הזכאים לקבלת גמלה לילד נכה


תאריך פרסום: 18.10.2010
הורחב מעגל הזכאים לקבלת קצבה לילד נכה

יישום הרחבת התקנות של ועדת אורנוי החל החודש

על פי תיקון חוק שעבר לפני מספר חודשים ובעקבות מאבק שניהלו שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג ומנכ"לית הביטוח הלאומי גב' אסתר דומיניסיני, כ-3000 ילדים נוספים יהיו זכאים לקצבת ילד נכה מהביטוח הלאומי, כך, שסך כל הילדים שיזכו לקצבה יהיה כ-30,000 ילדים.

בין הליקויים והנכויות שייכללו בתקנות החדשות יהיו:
• הפרעות התפתחות קשות המצריכות השגחה ונוכחות עקב הפרעות התנהגותיות נפשיות או פיגור בינוני
• ילדים עם ליקויי ראייה או שמיעה.
• ילדים המקבלים עירויים של תרופות באופן קבוע.
• ילדים עם מחלות לאחר השתלה, הגורמות להם תופעות קשות.
• ילדים עם דחף בלתי נשלט לאכילה.
• ילדים הזקוקים לאשפוזים ממושכים.

כזכור, ועדת אורנוי שעסקה בנכויות של ילדים, המליצה לפני כ-10 שנים להגדיל את מספר הזכאים ולהכניס ליקויים נוספים ונכויות חדשות שירחיבו את מעגל הילדים הזכאים לקצבה.
בשנתיים האחרונות, שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג יחד עם מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, הציבו את הנושא בראש סדר העדיפויות והתיקון הועבר בכנסת ישראל בחודש פברואר השנה. החודש, כאמור, החל יישום החוק והתשלום לזכאים החדשים.

שר הרווחה (בוזי) הרצוג אומר: מדובר בסיוע מוצדק, ראוי והוגן שיקל על יותר משפחות עם ילדים נכים בהתמודדות עם הטיפול בילד הנכה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ריגשית.

מנכ"לית הביטוח הלאומי, גב' אסתר דומיניסיני, אומרת שהרחבת מעגל הזכאים הוא צעד מבורך ובכוון הנכון, צעד זה משתלב עם השיפורים שהנהיג הביטוח הלאומי בוועדות הרפואיות לילדים נכים, ביניהם הרחבת מספר המחלות והליקויים שבהם תיקבע נכות ללא נוכחות הילד (אלא עם מסמכים בלבד), וכן הארכת נכות זמנית לשנה נוספת, מבלי לזמן את הילדים לוועדות.