השתפרו התנאים לקבלת שירותים רפואיים לתושבים שחוזרים לארץ


תאריך פרסום: 04.11.2008

 בעקבות שינוי חקיקה שהתקבל לאחרונה, השתפרו מאוד התנאים לקבלת שירותים רפואיים לתושבים שחוזרים לארץ לאחר שהות ממושכת בחו"ל: קוצרה תקופת ההמתנה* לקבלת השירותים הרפואיים, ומי שישלם את התשלום המיוחד לפדיון תקופת ההמתנה יהיה זכאי לשירותים רפואיים באופן מיידי.

מנ"כלית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני מסרה היום שההקלות בקבלת השירותים הרפואיים הם בשורה חשובה לתושבים החוזרים. השיפורים הללו יקלו מאוד על התושבים החוזרים שנאלצו להמתין עד כה, עד שמונה עשרה חודשים לקבלת השירותים, מבלי שהיה למוסד לביטוח לאומי או לקופות החולים, אפשרות לאשר מתן שירותים רפואיים במקרי חירום ובמקרים של מצוקה אישית וכלכלית קשה.

  • מ-1 בנובמבר ואילך תושבים חוזרים שהגיעו לאחר תאריך זה, יוכלו לקבל את השירותים הרפואיים מייד לאחר שיסיימו לשלם את התשלום המיוחד לפדיון תקופת ההמתנה, ובתנאי שהוכרו כתושבי ישראל. הם יוכלו לפדות את תקופת ההמתנה באמצעות תשלום מיוחד הקבוע בחוק, כיום 8,880 ₪, ולקבל שירותים רפואיים באופן מיידי. ניתן לשלם את הסכום גם ב-6 תשלומים.
  • התקצרה תקופת ההמתנה המקסימלית מ-1 בנובמבר 2008 ואילך ל- 6 חודשים, במקום 18 חודשים, כפי שהיה עד כה.
  • התקצרה גם תקופת ההמתנה המינימאלית מ-1 בנובמבר 2008 ואילך לחודשיים במקום 4 חודשים, כפי שהיה עד כה.


    * תקופת ההמתנה לקבלת שירותים רפואיים חלה על תושבים חוזרים ששהו בחו"ל שנתיים או יותר, ופיגרו בתשלום דמי ביטוח בריאות בעד תקופה שעולה על 12 חודשים, וכן על מי שחדלו להיות תושבי ישראל. תקופת ההמתנה היום היא חודש על כל שנת ההיעדרות מן הארץ במקום חודשיים כפי שהיה עד כה.
    המוסד לביטוח לאומי מופקד על קביעת זכאותם של תושבי ישראל לקבלת שירותי בריאות ולגביית דמי ביטוח בריאות.


    את התשלום אפשר לשלם בכרטיס אשראי באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי ב"אתר התשלומים", וניתן לשלם את התשלום גם בעת השהות בחו"ל.