תגובה על ממצאי דוח נציב תלונות הציבור לשנת 2010


תאריך פרסום: 14.06.2011

תגובה על ממצאי דוח נציב תלונות הציבור לשנת 2010 - אחוז התלונות המוצדקות כנגד הביטוח הלאומי נמוך מהממוצע

במוסד לביטוח לאומי מתקבלות למעלה מעשר מליון פניות בשנה בכל ערוצי השירות, למרות היקף הפעילות הגדול של המוסד, אחוז התלונות המוצדקות שהוגשו נגד הביטוח לאומי בשנת 2010 הוא 26.7% לעומת 28%, הממוצע בכלל הגופים המבוקרים.

מספר התלונות שנמצאו מוצדקות הוא 214 בלבד, בביטוח הלאומי מתייחסים בכובד ראש לכל תלונה. תהליך הטיפול בתלונות משמש להפקת לקחים כדי לשפר את תהליכי העבודה לטובת ציבור המבוטחים.

בביטוח הלאומי מדגישים כי למרות נפח הפעילות האמור, והעובדה כי הגופים האחרים המבוקרים בדו"ח הנציבות אינם מתחככים עם האזרח בחיי היום-יום, כפי שהדבר נעשה בין המוסד לביטוח לאומי למבוטחיו, אחוז התלונות שנמצאו מוצדקות בשנים האחרונות, נמוך מהממוצע הכללי.