סנפלינג של תקווה מחומות העיר העתיקה


תאריך פרסום: 27.12.2011

ביום חמישי הקרוב, 29/12/11, בשעה 11:45 בשער יפו בירושלים יתקיים אירוע גלישה מחומות העיר העתיקה, בו נערים בעלי מוגבלויות יבצעו סנפלינג על החומות עם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ומנכ"ל העירייה, יוסי היימן.

לרגל חודש המודעות הבינלאומי לשיויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תקיים עמותת "אתגרים" בשיתוף המוסד לביטוח לאומי, מיזם של גלישה מחוומות העיר העתיקה, ילדי "אתגרים" עם ספורטאים נכים יבצעו סנפלינג מהחומות כשאליהם יצטרף ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

האירוע יתקיים במעמד מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני,  ומנכ"לית עמותת "אתגרים", דפנה הררי.

עמותת "אתגרים" הוקמה בשנת 1995 על ידי קבוצה של נכי צה"ל ואנשי שיקום, כשמטרתה העיקרית היא לאפשר לילדים, בני נוער ובוגרים עם מגבלות פיזיות, חושיות, נפשיות לחזק את ביטחונם העצמי, למקסם ולממש את הפוטנציאל האישי הגלום בהם באמצעות פעילויות ספורט אתגרי בטבע. דפנה הררי מנכ"לית העמותה: "במסגרת חודש המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, עמותת אתגרים מדגימה הלכה למעשה את ניצחון הרוח את מגבלות הגוף באמצעות אירוע בו בעלי מוגבלויות יגלשו מחומות העיר ירושלים וימחישו שהבלתי אפשרי מאד אפשרי".

המוסד לביטוח לאומי באמצעות הקרן לפיתוח שירותים לנכים סייעה לעמותת אתגרים בסכום של מיליון שקל, לרכישת ציוד מיוחד לספורט אתגרי. הסיוע כולל רכישת אופני טנדם לעיוורים, ציוד לגלישת סנפלינג, וכסאות גלגלים מיוחדים להובלת אנשים עם מוגבלות בטיולי שטח. מנכלי"ת הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני: " מטרתנו לחולל באמצעות הקרן שינוי חברתי אמיתי, ולגרום לכך שאנשים עם מוגבלות ישתלבו בחברה, תוך שימת דגש על שילוב בתעסוקה, בחינוך, ובשילוב נכים בספורט ובתרבות הפנאי. במסגרת זו הביטוח הלאומי הקצה 5 מיליון ₪ לפרויקט מיוחד להנגשת אתרים מרכזיים בעיר העתיקה,  שנעשה במשותף עם הרשות לפיתוח ירושלים, כמו כן הקצה 3 מיליון ₪ לפרויקט "עיר נגישה" שנערך בשיתוף עיריית ירושלים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר:"  אנו בעיריית ירושלים שמנו לנו לדגל לקדם את הנגישות לאנשים עם מוגבלויות ולסייע לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. העיר צומחת ומשתנה ללא הרף ואנו בעירייה מחויבים להנגיש את העיר על מבניה, גניה ורחובותיה לכלל האוכלוסייה כדי שהציבור כולו יוכל להשתמש וליהנות מהרכוש הציבורי".

אנו מזמינים אותך לבוא ולסקר את האירוע.