נפתחו 2 מרכזי "יד מכוונת" נוספים למתן שירותי ייעוץ והכנה חינם לוועדות הרפואיות


תאריך פרסום: 12.01.2017

השבוע נפתחו שני מרכזי "יד מכוונת" נוספים בירושלים ובפתח תקוה, המרכזים יתנו שירות לתושבי ירושלים והסביבה, ולתושבי מרכז הארץ מנתניה ועד רחובות. מרכזים דומים כבר פועלים בחיפה ובבאר שבע ומעניקים שירותי הכנה חינם לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי לכל תושבי הצפון והדרום. בכך הושלם המהלך שהחל לפני כארבע שנים, לפרוס את השירות החשוב בכול רחבי הארץ.

המרכזים הוקמו במטרה לסייע למגישי תביעות נכות לביטוח הלאומי להתכונן בצורה אפקטיבית להופעה בפני הוועדות הרפואיות. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי של מזכירות רפואיות ורופאים מומחים בכירים בתחומים שונים כגון: רפואת משפחה, רפואה פנימית, רפואה תעסוקתית, אורתופדיה ופסיכיאטריה.  הצוות מסייע בהגשת התביעה והכנת התיק הרפואי, ובמתן הדרכה אישית על ההתנהלות וההופעה בפני הוועדה. השירות ניתן בחינם לכל פונה, והוא מופעל באמצעות החברות  "פמי פרימיום" ו"מדיטון" שזכו במכרזים, וממומן על ידי הביטוח הלאומי.  

המרכזים ייתנו שירות ליותר מ- 100,000 תושבים אשר נבדקים בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ברחבי הארץ מדי שנה. הזמנה לקבלת השירות תישלח לכול מבוטח שיגיש תביעה לקצבת נכות או נכות מעבודה.

המרכזים הוקמו בעקבות פיילוט מוצלח שהחל בשנת 2012, במסגרתו הוקם מרכז לתושבי חיפה שהורחב לאורך השנים וכיום מעניק שירותי הכנה לוועדות הרפואיות לכל תושבי הצפון. הפיילוט לווה במחקר ארוך טווח של מכון "ברוקדייל" אשר קבע כי 90% מהמבקרים במרכז "יד מכוונת" בחיפה היו מרוצים מהשירות שניתן להם.

ח"כ חיים כץ, שר העבודה והרווחה: "הרחבת שירותי 'יד מכוונת' מגבירה את הסיכויים למצות את זכויותיהם של אזרחי ישראל. אנחנו רוצים שכל אזרח יקבל את הקצבה לה הוא זכאי במינימום בירוקרטיה, ומבלי שיישלם עמלות למרכזים פרטיים לשם מיצוי זכויותיו."

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור יוסף: "מדובר בצעד משמעותי מאד וחשוב של הביטוח הלאומי במתן שירות מיטבי לציבור. מרכזי 'יד מכוונת' הוקמו על מנת לסייע לציבור למצות את זכויותיו בוועדות הרפואיות, ובניגוד לנעשה על ידי גופים פרטיים דומים, במרכזים אלה השירות ניתן בחינם לכל פונה וללא קשר לסיכוי ההצלחה של התביעה."

למידע על מרכזי "יד מכוונת"