אזרחים החזירו עד עתה לביטוח הלאומי כ-60 מליון ₪ במסגרת מבצע להחזר חובות


תאריך פרסום: 14.08.2011
אזרחים החזירו עד עתה לביטוח הלאומי כ-60 מליון ₪ במסגרת מבצע להחזר חובות בתנאים נוחים שעורך הביטוח הלאומי

מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני מסרה היום שמאז תחילת המבצע פנו למוסד 6,590 אזרחים והחזירו את חובם למוסד בסכום כולל של כ- 60 מיליון ₪. המבצע ממשיך להתנהל גם כיום.

המנכ"לית הוסיפה, שלפי הנתונים שבידנו ישנם כ- 70 אלף מקבלי קצבאות אשר קיבלו במהלך השנים כספים בעבור קצבה שלא מגיעה להם משום שהציגו נתונים לא נכונים, או כתוצאה מטעות. "הביטוח הלאומי רואה חשיבות ציבורית גדולה בקיום המבצע ובמאמץ להשיב לקופה הציבורית את הכספים ששולמו שלא כדין, הכספים שיוחזרו ישמשו להרחבה ולשיפור רמת הקצבאות לנזקקים", אומרת אסתר דומיניסיני.

המוסד לביטוח לאומי עורך החל מ-15 במרץ מבצע לגביית חובות מכל מי שקיבל בשבע השנים האחרונות קצבה שלא הגיעה לו בין ששולמה שלא כדין או שולמה בטעות. המבצע מאפשר לשלם את החוב המקורי לביטוח הלאומי ללא הפרשי הצמדה, ובהסדרי תשלומים נוחים - עד 82 תשלומים בהתאם לגובה החוב. הביטוח הלאומי יצא בקמפיין  בעיתונות ברדיו ובאינטרנט כדי לעודד את ציבור החייבים להחזיר חובות, וליהנות בתקופת המבצע מהנחה משמעותית בגובה הפרשי ההצמדה המחויבים לפי חוק. בימים אלו, הביטוח הלאומי ממשיך ושולח הודעות על המבצע, לאותם מקבלי קצבאות החייבים כספים, וקורא להם להסדיר את החוב במבצע.

במשך השנים פעל הביטוח הלאומי לגביית חובות אלו בעיקר בדרך של קיזוז החוב מהקצבאות שהגיעו למבוטחים, אולם מנגנון זה לא מסוגל להתמודד עם כול החובות, בין השאר משום שחלק מהחייבים  לא מקבלים כיום קצבה, או שהם מקבלים קצבאות קיום כמו הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה ומזונות, קצבאות מהן הביטוח הלאומי אינו מקזז יותר מ-10% מהקצבה. לפי הנתונים שבידנו ל60% מהחייבים הפוטנציאלים למבצע, היו הכנסות בשנתיים האחרונות,  והם בעלי מקור פרנסה סדיר.

הביטוח הלאומי מאפשר לציבור החייבים לשלם את החוב באמצעות המוקד הטלפוני שמספרו 04-8812266, מענה אוטומטי 08-6509935, באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי www.btl.gov.il /אתר התשלומים, ובסניפי הביטוח הלאומי.