מבצע תשלום חובות


תאריך פרסום: 03.05.2011
הביטוח הלאומי עורך בימים אלו מבצע להחזר חובות בתנאים נוחים

 

המוסד לביטוח לאומי יוצא בימים אלו במבצע לגביית חובות מכל מי שקיבל בשבע השנים האחרונות קצבה שלא הגיעה לו בין ששולמה שלא כדין או שולמה בטעות. המבצע מאפשר לשלם את החוב המקורי לביטוח הלאומי ללא הפרשי הצמדה, ובהסדרי תשלומים נוחים - עד 36 תשלומים.

במקביל הביטוח הלאומי יוצא החודש בקמפיין אינטנסיבי לפרסם את המבצע בעיתונות הכתובה, הרדיו והאינטרנט כדי לעודד את ציבור החייבים להחזיר חובות, וליהנות בתקופת המבצע מהנחה משמעותית בגובה הפרשי ההצמדה  המחויבים לפי חוק.

בימים אלה, הביטוח הלאומי שולח הודעות על המבצע, לאותם מקבלי קצבאות החייבים כספים, וקורא להם להסדיר את החוב במבצע.

מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני מסרה היום שלפי נתוני המוסד לביטוח לאומי ישנם כ- 70 אלף מקבלי קצבאות אשר קיבלו כספים בעבור קצבה שלא מגיע להם משום שהציגו נתונים לא נכונים בכוונה תחילה, או כתוצאה מטעות. המנכ"לית הוסיפה שהביטוח הלאומי רואה חשיבות ציבורית גדולה בקיום המבצע ובמאמץ להשיב לקופה הציבורית את הכספים ששלמו שלא כדין, שכן מדובר בחוב המסתכם ב-400 מיליון ₪.

במשך השנים פעל הביטוח הלאומי לגביית חובות אלו בעיקר בדרך של קיזוז החוב מהקצבאות שהגיעו למבוטחים, אולם מנגנון זה לא מסוגל להתמודד עם כול החובות, בין השאר משום שחלק מהחייבים  לא מקבלים כיום קצבה, או שהם מקבלים קצבאות קיום כמו הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה ומזונות, קצבאות מהן הביטוח הלאומי לא מקזז יותר מ-10% מהקצבה. לפי הנתונים שבידנו ל60% מהחייבים הפוטנציאלים למבצע, היו הכנסות בשנתיים האחרונות,  והם בעלי מקור פרנסה סדיר.


הביטוח הלאומי מאפשר לציבור החייבים לשלם את החוב באמצעות המוקד הטלפוני שמספרו 04-8812266, מענה אוטומטי 08-6509935, באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי
www.btl.gov.il /אתר התשלומים, ובסניפי הביטוח הלאומי.