תגובה לדוח מבקר המדינה 61 ב' בנושא מתן שירותי סיעוד לקשישים בקהילה


תאריך פרסום: 22.05.2011

חלק ניכר מהליקויים המועלים בדוח הביקורת הינם ליקויים אשר אותרו זה מכבר על ידי הביטוח הלאומי כנושאים הדורשים שיפור ותיקון, ורובם המכריע טופלו על-ידנו או נמצאים בתהליך עבודה.

בנושא מיצוי הזכאות לגמלה – המוסד פועל לתיקון חקיקה, כדי ליצור התאמה מרבית של רמות הזכאות לצרכי הנכים. הביטוח הלאומי פועל גם לקיצור נוסף של משך זמן הטיפול בתביעות לסיעוד.

בנושא בקרה - הביטוח הלאומי נמצא בסיומו של הליך התקשרות עם משרדי רואי חשבון שיערכו בקרות על נותני השירותים וכן פועל לקידום בדיקת נוכחות ממוחשבת של המטפלים באמצעות מכרז חדש.

הביטוח הלאומי פועל למיסוד תהליך ניתוח נתונים והפקת לקחים מערעורים של מבוטחים שנמצאו מוצדקים. ועדה משותפת של המוסד, הרשויות המקומיות ומשרד הרווחה קבעה הסדרי עבודה חדשים לוועדות המקומיות. כמו כן, בכוונת המוסד לקבוע הסכם אחיד עם כלל קופות החולים במטרה לאפשר ליווי ופיקוח שוויוניים על השירותים הניתנים לכלל הזכאים.

מצבו האקטוארי של ענף הסיעוד נדון במסגרת ועדה בינמשרדית. ועדה זו פועלת לגיבוש המלצות לשינוי חקיקה, אשר יתנו פתרונות להבטחת האיתנות הפיננסית ולשמירה על איזון תזרימי ארוך טווח, בין היקף ההכנסות וההוצאות, בענפי הגמלאות השונים.