הביטוח הלאומי יוצא במסע הסברה לפרסום חוק לרון החוק המשופר לשילוב נכים בעבודה


תאריך פרסום: 21.10.2009
ביום חמישי, 22.10.09, יוצא הביטוח הלאומי במסע הסברה מקיף לפרסום חוק לרון, שמטרתו לשפר את התנאים של מקבלי קצבת נכות כללית שיוצאים לעבוד.

הקמפיין הופק על ידי לשכת הפרסום הממשלתית. במהלך הפקת הקמפיין שולבו קבוצות מיקוד של אנשים עם מוגבלויות, שהעירו ותרמו למסרים ולאופי הקמפיין.

הקמפיין מורכב משני חלקים: בשלב הראשון פונה הביטוח הלאומי למקבלי קצבת נכות כללית, כשהמטרה העיקרית היא לעודד אותם להשתלב בעבודה ובכך להגדיל את הכנסתם, מעמדם ומעורבותם בחברה. הסיסמה שתלווה פרסומים אלה תהיה "חוקי המשחק משתנים לטובתך", כיוון שמעתה תוכל להשתכר סכום גבוה יחסית וגם לקבל קצבת נכות,  ובנוסף ליהנות משאר ההטבות הנלוות לקצבה.

הקמפיין יכלול פרסומים לכל המגזרים באוכלוסייה, ברדיו, באינטרנט ובעיתונות הכתובה, כשהפרסומים יפנו את קהל היעד לאתר האינטרנט של הביטוח הלאומי ולקווי טלפון ייעודיים שנפתחו במיוחד כדי לתת למקבלי קצבת נכות ייעוץ אישי בנושא.

 השלב השני של הקמפיין יכלול פרסומים למעסיקים בעלי פוטנציאל לקליטת אנשים עם מוגבלות, עם הסיסמה "עזרו לנו לשנות את חוקי המשחק", כשהמטרה העיקרית בפרסומים אלה היא לעודד מעסיקים לקבל לעבודה בעלי מוגבלות, ובכך הם יתרמו גם לעסק שלהם וגם לחברה בישראל.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, גב' אסתר דומיניסיני אומרת: הביטוח הלאומי פועל ויוזם כל העת להעלאת מעמדם ומעורבותם של הנכים ובעלי מוגבלות בחברה. מטרת הקמפיין המרכזית היא להעביר למקבלי קצבת נכות כללית מידע מורחב אודות זכויותיהם המשופרות בעקבות חוק לרון, ובכך להרחיב את מעורבותם במעגל העבודה והחברה בישראל.