הטבות של כ-200 מליון ₪ למקבלי קצבאות נכות, שירותים מיוחדים וילד נכה


תאריך פרסום: 25.01.2012
 

שר הרווחה, ח"כ משה כחלון אומר: "ההטבות מהוות בשורה חשובה לאוכלוסיית הנכים בישראל ומשפרות את איכות חייהן. בכוונתי לפעול במלוא המרץ לקידום וזירוז הליכי החקיקה. ההטבות שהושגו אינן סוף פסוק, בכוונתי להמשיך לפעול לשיפור רמת חייהם של הנכים וכלל האוכלוסיות החלשות בחברה".

 

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, הגב' אסתר דומיניסיני  אומרת: "השגנו תקציב נכבד במטרה לשפר את רמת חייהן של קבוצות אוכלוסייה מגוונות בקרב הנכים. מדובר באוכלוסיות עם נכויות מורכבות ואף קשות, התייחסות יתרה ניתנה לאוכלוסיית הילדים הנכים הקשים ובני משפחותיהם, זאת מתוך הכרה והבנה את העומס הרגשי והכלכלי המוטל עליהן" .

 

בתום משא ומתן ארוך עם נציגי ארגוני הנכים, אותו ניהלה מנכ"לית הביטוח הלאומי, גב'  אסתר דומיניסיני, במסגרת ועדה אותה מינה רוה"מ בהשתתפות נציגו ונציג האוצר, הוחלט על שורה של הטבות  לטובת ציבור הנכים:

 

·         תוספת של 244 ₪ לקצבת הנכות של כ -11 אלף נכים עם בעיות נפשיות ופיגור, תוספת זאת מהווה 11% מסך קצבת הנכות אותה הם מקבלים.

·         הורים, לכ-4800 ילדים נכים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת יקבלו תוספת של 28% לקצבת ילד נכה, התוספת תהיה בסכום של 593 ₪, ובסך הכל גובה הקצבה יעמוד על סכום של 3,072 ₪ בחודש. התוספת לקצבה תינתן בשתי פעימות, כך שבשנת 2012 סך כל הקצבה יעמוד על 2,860 ₪, וב – 2013 תעמוד הקצבה על סכום של 3,072 ₪.

·         פיצוי חד פעמי לכל מקבלי קצבת שירותים מיוחדים (המיועדת לנכים קשים) עקב השחיקה בקצבה לאור העלייה בשכר המינימום. שיעור הפיצוי יהיה בין 350 ₪ למי שמקבל קצבת שר"מ בשיעור הנמוך לכ-1000 ₪ למי שמקבל קצבת שר"מ בשיעור הגבוה.

·         הקדמת תשלום קצבת שירותים מיוחדים לנכים קשים ל- 30 יום מפרוץ המחלה במקום תשלום הקצבה מהיום ה- 91 כפי שקורה היום.

·         תשלום גמלת שירותים מיוחדים לזוג עיוורים המתגוררים יחד בשיעור 50% לכל אחד מהם.

 

נוסף להטבות אלה אשר יתוקצבו ע"י הביטוח הלאומי ואשר עלותן היא כ-100 מליון ₪ הוסכם על הקצאת 100 מליון ₪ נוספים מתקציב משרד הרווחה ומשרדים אחרים עבור הרחבת השירותים ושיפור איכות חייהם של אוכלוסיית הנכים:

·         תינתן תוספת של 1,100 ₪ באמצעות קרן הנכים של משרד הרווחה, לחולים מונשמים שמקבלים שר"מ בשיעור המקסימלי ושוהים בקהילה.

·         תוספת של 1000 מקומות לילדים נכים במועדוניות של משרד הרווחה, כך ששהותם במסגרת תהיה לאורך רוב שעות היום (עד השעה 16:00), מה שיקל על העומס המוטל כיום על ההורים.

·         ילדים עם נכויות קשות אשר עקב מחלתם אינם יכולים לשהות מחוץ לביתם ואינם נמצאים במסגרת לימודית, יקבלו סייעת ל- 8 שעות ביום (סך הכל  40 שעות בשבוע).  שירות זה יפנה זמן להורים ויכול לאפשר השתלבות סדירה בשוק העבודה.

עוד סוכם במסגרת המו"מ על הנחות בחשמל לנכים, הטבות בסיוע בדיור וכן הנגשת המרחב הציבורי לנכים.