המוסד לביטוח לאומי הנגיש את הסניפים למבוטחים בעלי מוגבלות בשמיעה ובראייה


תאריך פרסום: 17.07.2012
המוסד לביטוח לאומי התקין בכל הסניפים הראשיים ציוד עזר לכבדי שמיעה וציוד הכוונה לכבדי ראייה, כחלק ממהלך כולל להנגשת כל סניפי הביטוח הלאומי לציבור המבוטחים הסובלים ממגבלות המקשות עליהם לקבל שירות בסניפים.

בכל הסניפים הראשיים 23 במספר, הונגשו דלפקי קבלת הקהל והמודיעין, חדרי הוועדות הרפואיות  וחדרי מחלקות השיקום. כמו כן הוכשרה דרך גישה מיוחדת לעיוורים לכניסה לסניף באמצעות הכוונה קולית.  עבודות ההנגשה נמשכות היום גם בסניפי המשנה של הביטוח הלאומי והן צפויות להסתיים בסוף השנה, דצמבר 2012.

עבודות ההנגשה בסניפים נעשו על ידי מינהל הלוגיסטיקה של הביטוח הלאומי ובשיתוף חברת "מהלב" שזכתה במכרז להתקנת ציוד תקשורת מיוחד, את הפרויקט ליווה בייעוץ מקצועי פרופ' יוסף אטיאס.

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי פרופ' שלמה מור- יוסף מסר היום שהביטוח הלאומי רואה חשיבות רבה בזכותם של אנשים עם מוגבלות להשתתף בכל פעולות החיים בקהילה, ודואג להנגשת השירות, ומתן שירות טוב ויעיל לציבור המבוטחים בעלי מוגבלויות. עוד הוסיף שהקרן לפיתוח שירותים לנכים, אחת מחמש הקרנות של הביטוח הלאומי, מקדישה מיליוני שקלים בשנה להתאמת מוסדות ציבור ומוסדות להשכלה גבוהה, תיאטראות, מוזיאונים ועוד, לאוכלוסיה עם מוגבלות פיזית וחושית, ובכלל זה הקרן סייעה להנגשת 30 שמורות טבע וגנים לאומיים ברחבי הארץ.