גידול ריאלי בשיעור של % 3.5 בגביית הביטוח הלאומי מינואר עד מאי 2008


תאריך פרסום: 07.07.2008
 גידול ריאלי בשיעור של % 3.5 בגביית הביטוח הלאומי בינואר -  מאי 2008, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

 לפי סיכומי הגבייה של מינהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי לחמשת החודשים הראשונים של השנה, הגבייה מהציבור של דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות הסתכמה ב 15.8 מיליארד ₪, זהו גידול ריאלי של 3.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף לכך העביר משרד האוצר סכום של כ- 0.6 מיליארד ש"ח כשיפוי בגין הפחתת עלות העבודה במקום המעסיקים והעצמאיים.

 מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני,  אמרה היום כי ניתן לייחס את השיפור בגבייה לפעולות יזומות שעורכים עובדי הגבייה בסניפים, וליעילות מנגנון הגבייה של הביטוח הלאומי, מה שמחזק את הצורך בשמירה על מערך הגבייה העצמאי של המוסד.  

 הגבייה מציבור השכירים הסתכמה ב –14.2 מיליארד ₪, זהו גידול ריאלי של  2.5%, זאת למרות המשך הפחתת דמי הביטוח הלאומי למעסיקים. ללא הפחתה זו אנו מעריכים, כי הגבייה הריאלית הייתה עולה בכ-5.0%.

הגבייה מציבור העצמאים והלא שכירים הסתכמה ב-1.6 מיליארד ₪,  זהו גידול ריאלי של 12.6%, גידול המעיד על  ההתאוששות הכלכלית במשק ועלייה מסוימת במוסר התשלומים.

גביית דמי הביטוח הלאומי מהעובדים השכירים והעצמאים, הסתכמה בחמשת החודשים הראשונים של השנה ב-  10.5 מיליארד ₪,  זהו גידול  ריאלי של 2.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 גביית דמי ביטוח בריאות הסתכמה בכ 5.3 מיליארד ₪,  זהו גידול ריאלי של 5.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בנוסף גבה המוסד לביטוח לאומי עוד 579 מיליון ₪ דמי ביטוח בריאות, מהקצבאות שמשלם המוסד.