משפחות אומנה יוכלו לקבל דמי לידה


תאריך פרסום: 24.11.2010
מנכ"לית הביטוח הלאומי, גב' אסתר דומיניסיני הביאה היום לאישור במינהלת המוסד הצעה לתיקון חוק הביטוח הלאומי המאפשר למשפחות המקבלות ילד מרשויות הרווחה לצורך אומנה, ליהנות מחופשת לידה ודמי לידה בניגוד, למצב הקיים שאינו מאפשר זאת. התיקון האמור בחוק הביטוח הלאומי נכלל בתיקון חוק לעבודת נשים שיוגש בקרוב לכנסת ע"י משרד התמ"ת.

בישיבת המנהלה השתתפו נציגי השירות לילד ונוער ואומנה במשרד הרווחה, שיזמו את ההצעה להעניק חופשת לידה ודמי לידה למשפחות אומנה. מטרת ההצעה לאפשר למשפחות להקדיש את הזמן הדרוש לקליטת הילד ולסייע להשתלבות מיטבית במסגרת החינוכית (גן או ביה"ס) אליה הוא מתעתד להיכנס.

התיקון לחוק מתייחס לילדים עד גיל 10, ע"פ הנתונים של משרד הרווחה בכל שנה נקלטים 130 ילדים
בין 0-3, לשלוש שנים וכ-200 ילדים בין הגילאים 3-10 שנים.

על-פי הצעת החוק, הורה שיקלוט ילד מגיל 0-3 שנים יהיה זכאי לדמי לידה ולחופשת לידה מלאים
(14 שבועות) ואילו הורה שיקלוט ילד מעל גיל 3 יהיה זכאי לחופשת לידה של חודש ימים.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג: "מדיניות משרד הרווחה הינה להקל ככל שניתן על משפחות מאמצות או משפחות אומנה, המהוות חלופה איכותית לילדים, אשר גורלם לא שפר עליהם ואין להם בית חם ומוגן. אין כל סיבה להפלות בינהן לכל משפחה אחרת. אני מאמין כי החלטה להעניק דמי לידה למשפחות אומנה תחזק ותעודד משפחות נוספות לתרום לחברה ולהיות משפחות אומנה מחבקות".

מנכ"לית הביטוח הלאומי, גב' א.דומיניסיני אומרת: "הענקת האפשרות ליהנות מדמי לידה למשפחות אומנה נחוץ וחיוני הן לטובת הילד והן לטובת המשפחה, מה עוד, שהמצב הקיים בו הורים מאמצים ילדים ברמות גיל דומות מקבלים דמי לידה, לכן, אין סיבה שגם משפחות אומנה לא יקבלו".