הרעה מתמשכת בשיעור הבעלות על דירה בקרב משפחות צעירות


תאריך פרסום: 28.07.2011
הרעה מתמשכת בשנים 1999- 2009 בשיעור הבעלות על דירה בקרב משפחות צעירות, שהצטברה לירידה של 16%, ועלייה בשיעור ההוצאה על שכירות בקרב משפחות אלו

מינהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי מפרסם היום נתונים בנושא בעיית הדיור, בהתייחסות לקבוצות גיל והכנסה. הנתונים מבוססים על ממצאי סקר ההוצאות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנים 1999-2009.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי אסתר דומיניסיני מסרה היום שסוגיית היכולת לרכוש דירה או לשכור דירה בעלות סבירה היא בעלת משמעות רחבה, כך שהרעה בתחום זה משקפת בהכרח הרעה כללית במצב הכלכלי, זאת במיוחד במצב של אי- השוויון הידוע מדוחות קודמים של הביטוח הלאומי.

יחד עם זאת בעזרת הנתונים של סקר הלמ"ס אנו מנסים לבחון באיזו מידה המחאה קשורה גם בהידרדרות מוחשית בתחום הדיור.

חשוב להדגיש שבכל מקרה בחינת המצב הכלכלי לפי קבוצות גיל תראה פער לרעת הצעירים, גם במשק שממדי האי-שוויון והעוני בו הם בממדים סבירים יותר מאלה של המשק הישראלי, זאת מאחר שאדם צעיר ומשפחתו נמצאים בתחילת הדרך מבחינת גובה ההכנסה והבעלות על דירה, על פני מחזור החיים.

לכן השאלות המעניינות והמשמעותיות יותר לגבי מצוקת הדיור הן השאלות שנבדקו - שיעור השינוי בבעלות על דירה לפי קבוצות גיל והכנסה, ומגמת השינוי במשקל הוצאת השכירות מסך ההוצאה לצריכה על פני זמן ולפי גיל.

 שיעור בעלות על דירה וההוצאה על שכר הדירה לפי קבוצות גיל, 1999 עד 2009.