מחר יתקיים דיון בבית הדין לעבודה להוצאת צווים שיחייבו את ועד העובדים לחדול מהעיצומים


תאריך פרסום: 05.07.2017
מחר יום חמישי, יתקיים דיון בביה"ד לעבודה על בקשת הנהלת הביטוח הלאומי, להוצאת צווים שיחייבו את העובדים לחדול מהעיצומים.

בשבוע הבא תושלם חתימתה של האמנה בין ממשלת רוסיה לבין המוסד לביטוח לאומי במסגרתה יוכלו עולים מרוסיה, אשר צברו זכאות פנסיונית ברוסיה, לפני עלייתם לארץ, להגיש תביעות לתשלום קצבאות זקנה מרוסיה.

היערכות הביטוח לאומי לקבלת תביעות העולים מרוסיה עלולה להיתקל בקשיים עקב עיצומים של ועד עובדי הביטוח לאומי, אשר הודיע לעובדים כי יש להימנע מביצוע כל עבודה הכרוכה, בין היתר, ביישום האמנה עם רוסיה.

ועד העובדים באופן חד צדדי וללא סיבה מוצדקת הורה לעובדים על הימנעות מיישום תיקוני חקיקה נוספים כגון יישום החלטות ועדת גורן שאי יישומם מעכב טיפול בתביעות נכות מעבודה של אנשי צבא קבע בביטוח הלאומי. זאת למרות הידברות בין הצדדים ולמרות שההנהלה מצידה נערכה לביצוע כל תיקוני החקיקה על ידי הקצאת משאבים וכוח אדם נדרש לצורך ביצועם

לכן פנתה הנהלת הביטוח הלאומי לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה אשר יאפשר את ביצוע הוראות החוק, וכן לכיבוד ההסכם הקיבוצי אשר מחייב את העובדים למנגנון הידברות בטרם נקיטת אמצעי שביתה.

מחר יום חמישי, יתקיים דיון בביה"ד האזורי לעבודה בתל-אביב על בקשת הנהלת הביטוח הלאומי, להוציא צווי מניעה וצווי עשה כנגד וועד העובדים הארצי.

יש לציין שתיקוני החקיקה מטיבים עם מבוטחים רבים ועיצומי הוועד ומניעת יישומם של תיקונים אלו פוגעים אנושות בזכויות המבוטחים ומונעים מהם את זכויותיהם החיוניות.

במקביל לדיון שיתקיים מחר בביה"ד, ההנהלה קוראת לוועד לשוב אל שולחן הדיונים וליישב את המחלוקות.