סניפי המוסד לביטוח לאומי פועלים כרגיל, ומרחיבים את השירות לתושבי הדרום


תאריך פרסום: 04.01.2009
 

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני מסרה היום שהביטוח הלאומי מתאים את פעילותו לצרכים הדחופים של תושבי הדרום, ולמצב החירום בו אנו שוהים, ונערך להבטיח שירותים חיוניים לאזרחים התגוררים באיזורי העימות:

·         סיוע לפצועים ולמשפחות הנספים - הביטוח הלאומי כמי שממונה על הטיפול בנפגעי איבה, מסייע לפצועים ולמשפחות ההרוגים. עובדי השיקום ופקידי מחלקות נפגעי איבה מבקרים את הנפגעים בבתי החולים, ועומדים על צרכי הפצועים ובני המשפחה, ונותנים למשפחות סיוע כספי ומענה הולם לצרכיהם המיוחדים. העובדים מקבלים מידע שוטף מבתי החולים ומגורמי הרווחה בעיריות והמועצות האזוריות, ומתערבים באופן מיידי במידת הצורך. כמו כן, עובדי הביטוח הלאומי מסייעים בארגון הלוויות של חללי פעולות האיבה, ומלווים את המשפחות בשעתן הקשה.

·         טיפול בנפגעי חרדה - הביטוח הלאומי מממן את פעילותם של "מרכזי החוסן" בערים השונות שמופעלים ע"י משרד הבריאות, במרכזים אלו ניתן מענה לנפגעי החרדה הרבים ע"י מתן טיפול  פסיכולוגי פרטני, ובמידה שנשאר נזק תמידי הנפגעים יהיו זכאים לסיוע מהביטוח הלאומי.

·         תשלום קצבאות- תובעי הבטחת הכנסה ואבטלה יקבלו את קצבתם גם אם הם לא התייצבו בלשכות התעסוקה שכיום הן סגורות. תושבי הדרום שנמצאים מחוץ לביתיהם יוכלו לקבל שירות בכל סניף שיבחרו להגיע אליו.

·         טיפול בקשישים - מתנדבי שירות הייעוץ לקשיש בביטוח הלאומי מתקשרים לכל הזקנים המטופלים על ידי השירות, ובודקים מה קורה עמם, והאם הם זקוקים לסיוע.

עובדי הביטוח הלאומי בקשר עם חברות הסיעוד כדי לוודא שלא נותרו זקנים או קשישים סיעודיים ללא מטפלים.