טקס חילופי מנכ"ל הביטוח הלאומי


תאריך פרסום: 01.04.2012

השר כחלון : "אנו נפרדים היום מהגברת אסתר דומיניסיני שסיימה קדנציה עם הישגיים מכובדים גם בתחום החקיקה הסוציאלית וגם בתחום השירות לאזרח, ואנו מברכים את פרופסור מור יוסף על כניסתו לתפקיד החשוב והמאתגר הזה"

השר כחלון התייחס להתייקרות המשק "התפיסה שלי היא דיפרנציאלית, על החלשים מדובר בנטל עצום ולכן צריך לעשות שולחן עגול עם כל משרדי הממשלה שמטרתו היא לבדוק כיצד השכבות החלשות נפגעו ואז לפצות אותם, משום שההתייקרויות וחוסר המענה זה הבסיס לפערים החברתיים שרק הולכים וגדלים"

היום יום ראשון 01 אפריל 2012 התקיים במשרד הרווחה בירושלים טקס חילופי מנכל ביטוח לאומי, הגברת אסתר דומיניסני עוזבת את התפקיד לאחר ארבע שנים ופרופ' שלמה מור יוסף ייכנס היום לתפקיד. השר כחלון הודה לגברת דומיניסני על תרומתה ועשייתה ואיחל לה הצלחה בהמשך הדרך. כמו כן התייחס השר לשינויים הרבים שחלו במוסד לביטוח הלאומי בשנה האחרונה ששיאם ביטול מבחני התלות: "כשנכנסתי לתפקיד היו מאות תלונות אצלנו על המבחנים המשפילים וכיום לפחות אצלי בלשכה אין תלונות בנושא בעיקר משום שכפי שאסתי הסבירה רוח המפקד חילחלה למטה לאנשי המוסד לביטוח לאומי" בנוסף הסביר השר שהפעילות של הביטוח הלאומי בראשות דומיניסיני הביאה גם ליציבות פיננסית של המוסד וגם לירידה בממדי העוני בעקבות הגדלת הקצבאות.

הגברת דומיניסיני הודתה לשר על האמון והברכות מדבריה "אני גאה על כך שבתקופת כהונתי לא נפגעה שום קצבה ולא הופחתה שום גמלה ,יתר על כן נוספו מאות מיליוני שקלים לקצבאות הזקנה, לקצבאות הנכות ולקצבאות הילדים הנכים, כמו כן ,ביטוח הלאומי התייחס בכו בד ראש לבעיית האיתנות הפיננסית של המוסד ומנסה לתת לה מענה".

המנכל הנכנס הודה לשר על האמון שנתן לו ועל בחירתו " חש שנכנס להיכל של חסד ומשימתו תהיה להמשיך ולהיאבק בעוני וכן לצמצם את אי השוויון והפערים החברתיים כך שהאוכלוסיות החלשות יוכלו לחיות חיים של כבוד, בנאומו הזכיר גם שניתן לדון על הכנסת אלמנט פנסיוני לקצבאות הזקנה".

לסיום מנכל משרד הרווחה נחום איצקוביץ התייחס לעבודה המשותפת של משרד הרווחה ומוסד לביטוח לאומי ואמר: נכונו לנו אתגרים רבים שהמפתח להצלחה בהתמודדות איתם ועם סוגיות הנוגעות לשכבות החלשות יכולה להיעשות רק בעבודה משולבת ומשותפת של כל הגורמים משרד הרווחה,הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות בעיקר".