חידושים במערך השירות של הביטוח הלאומי: מעטפה כחולה - קבלת קצבה ללא צורך בהגשת תביעה וכרטיס אשראי נטען למקבלי קצבאות שאין להם חשבון בנק


תאריך פרסום: 20.05.2009
הביטוח הלאומי שמח לבשר על הכנסת שירותים חדישים במערך השירות הניתן לקהל המבוטחים.

קבלת קצבה ללא צורך בפנייה

אזרחים הזכאים לקצבאות וכל המידע הנדרש לגביהם מצוי בביטוח הלאומי, לא יצטרכו  להגיש תביעה לביטוח הלאומי ,  הם יקבלו את התשלום המגיע להם ישירות לחשבון הבנק שלהם. הביטוח הלאומי יעדכן את המבוטחים ע"י משלוח מעטפה כחולה, המציינת את השירות האוטומטי של קבלת קצבה ללא הגשת תביעה.

מדובר במבוטחים הזכאים לקצבאות הבאות: יולדות שהן עובדות עצמאיות, יולדות - עובדות מדינה ומורות, משרתים במילואים, אזרחים בגיל המוחלט (גברים בגיל 70, נשים בגיל 68) שזכאים לקצבת זקנה, וכן אזרחים הזכאים לקצבת ילדים עבור ילדם הראשון.

מדובר במאות אלפי קצבאות בשנה ומנכ"לית הביטוח הלאומי, הגב' אסתר דומיניסיני, הודיעה היום שבכוונתה ליזום הרחבת השירות לקצבאות נוספות כך שאזרחים יקבלו מגוון שירותים אוטומטיים ללא צורך בפנייה לביטוח הלאומי.

כרטיס אשראי נטען

שירות נוסף עליו הודיעה מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, הגב' אסתר דומיניסיני, הינו כרטיס אשראי נטען של חברת ישראכרט שמיועד למבוטחים שמקבלים קצבה ואין להם חשבון בנק.  שירות זה שיחל לפעול בחודשים הקרובים, יאפשר למבוטחים אלה למשוך את הקצבה באמצעות כרטיס האשראי הנטען ממכשירי הבנק האוטומטים ברחבי הארץ, כמו כן הם יוכלו לשלם בכרטיס זה  עבור רכישת מוצרים בבתי עסק.

מנכ"לית הביטוח הלאומי, הגב' אסתר דומיניסיני, מוסרת ששירות זה ישפר את השירות לכ-15 אלף מבוטחים, רובם מהשכבות היותר נזקקות לשירות בביטוח הלאומי, ושעד כה משכו את הקצבה במזומן בסניפי הדואר.  בעבר נתקלנו במקרים לא מעטים שקשישים משכו את כל כספי הקצבה במזומן, הותקפו ונשדדו. אני מקוה, הוסיפה דומיניסיני, שהעובדה שלקשישים יהיה כרטיס אשראי והם לא יצטרכו לשאת כסף מזומן תביא לכך שמקרים כאלה יפחתו.

קבלת קצבה ללא צורך בפנייה וכרטיס אשראי נטען מהווים חלק מפיתוח ויישום תפיסת שירות חדשה שמטרתה לאפשר נגישות זמינות וחדשנות בשירות שמעניק הביטוח הלאומי לאזרחים.