השקת אתר שירות אישי באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי


תאריך פרסום: 29.12.2009
שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג ומנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני הישיקו היום את אתר השירות האישי של הביטוח הלאומי באינטרנט.

באתר השירות האישי של הביטוח הלאומי יכול כל אזרח לקבל מידע ושירותים אישיים אודות התיק שלו בביטוח הלאומי. האתר מכיל את נתוני הביטוח ותקופות העבודה של האזרח, מעמדו (שכיר או עצמאי) והתשלומים ששילם בעבר ושעליו לשלם בעתיד. המידע באתר האישי מאובטח, ואזרח יוכל להצטרף לשירות עם קבלת קוד אישי וסיסמה בכל אחד מסניפי הביטוח הלאומי בארץ.

כל אזרח יכול להוריד מהמחשב הביתי שלו, אישורים אישיים על קבלת קצבאות, אישורים למס הכנסה ואישור על תקופות עבודה ועוד. באמצעות האתר, יכול המשתמש לקרוא את הדואר שנשלח אליו, כמו כן אזרחים המגישים תביעות לביטוח הלאומי יוכלו לברר באתר את סטטוס התביעה ובאיזו שלב של הטיפול היא נמצאת.

הביטוח הלאומי הוא המוסד הציבורי הראשון מבין משרדי הממשלה המפתח שירות חדשני זה.     בעתיד הקרוב אנו מתכוונים לפתח ולהשלים את השירותים באתר, וכן להביא לכך, תוך מספר חודשים, שכל אזרח יוכל להגיש תביעה עם חתימה אלקטרונית, ובכך למעשה יושלם מהלך מהפכני שייתן לאזרח אפשרות לבצע את כל הפעולות והבירורים בביתו במחשב האישי, ומכל מקום שהוא נמצא. למעשה, האתר האישי משמש כעין סניף פרטי של הביטוח הלאומי במחשב של האזרח.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ (ב'וזי הרצוג) אמר היום שהאתר האישי מהווה מהפיכה בשירות לאזרח, ונדבך נוסף בשיפור השירות שעליו שוקד הביטוח הלאומי. השקת האתר משלימה שורה של צעדים, הן בתחומי החקיקה כמו "חוק לרון" ויישום המלצת ועדת אורנוי והן בתחום השירות לציבור.

מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני הוסיפה שחנוכת האתר האישי הוא גולת הכותרת של שינויים והיערכות חדשה בתפיסת השירות. האתר ימשיך להתפתח ואנו נמשיך לחדש ולהנגיש את השירות במוסד לכלל האוכלוסיות. אין ספק, ציינה דומיניסיני שההצטרפות של אזרחים לשירות האישי תביא לירידה במספר המבקרים בסניפים, ותייעל ותשפר את השירות לציבור המגיע בכל מקרה לסניף ואינו נגיש לשירותי האינטרנט.

מצגת עם סרט הדרכה המתארים את מגוון השירותים הניתנים באתר האישי.