בחודש פברואר נמשכת העלייה המדאיגה בדמי אבטלה


תאריך פרסום: 02.03.2009
נמשכת העלייה המדאיגה בתביעות לדמי אבטלה לביטוח הלאומי בחודש פברואר

גידול של כ-60% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד


בחודש פברואר התקבלו בסניפי הביטוח הלאומי כ-19,800 תביעות חדשות לדמי אבטלה, (מספר התביעות מחושב בניכוי עונתי לפי חודש שלם). זהו שיעור גידול של 59% בהשוואה לחודש פברואר 2008. מדובר במספר שיא של תביעות לדמי אבטלה בחודש אחד, בשנים האחרונות.

בחודשים נובמבר 08 עד פברואר 09 הוגשו בסה"כ 75,128 תביעות חדשות, זוהי עלייה של 54% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
עלייה של 45.8% נרשמה במספר מקבלי דמי האבטלה  בהשוואה לממוצע של 10 החודשים הראשונים של 2008 בהם נרשמה יציבות במספר המובטלים.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג אומר "ההתמודדות עם האבטלה הגואה, היא אחד מהאתגרים המרכזיים שהמדינה חייבת להדרש להם לאלתר. כל יום שעובר הוא בבחינת נזק בלתי הפיך לאלפי מובטלים הנפלטים מחוץ למעגל העבודה. לא מדובר באנשים בטלנים, אלא בציבור שלם שנקלע בעל כורחו למציאות קשה עקב המשבר הכלכלי העולמי שהשליך באופן קשה גם על ישראל. אם המדינה לא תבוא עם פתרונות אזי היא תבגוד בחובתה המוסרית כלפי אזרחיה. אני קורא לשר האוצר לפעול עמי בהקדם כדי להוציא מהכח אל הפועל את תוכנית הסיוע למובטלים עליה כבר הגענו להסכמה עקרונית".

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני אומרת, שכצפוי, נתוני האבטלה הגבוהים שנרשמו בחודש פברואר משקפים את המגמה המדאיגה של עלייה חדה בתביעות לדמי אבטלה ובשיעור האבטלה במשק, שהחלה בחודש נובמבר. המנכ"לית הוסיפה שייתכן ששיעור האבטלה אותו צפינו לרבעון השלישי – 7.5% יירשם כבר בסוף הרבעון השני.
לדבריה, מגמת העלייה המדאיגה בשיעור המובטלים מדגישה את הצורך הדחוף ביישום תכנית הביטוח הלאומי לסיוע למובטלים. על המשרדים השונים כולל משרד האוצר לשלב ידיים ולהוציא לפועל במהירות האפשרית את התכנית.