הביטוח הלאומי ישלם קצבה לאלמנות ואלמנים של חללי פעולות איבה, שנישאו בשנית


תאריך פרסום: 22.03.2010
המוסד לביטוח לאומי ימשיך לשלם תגמול חודשי לאלמנות ואלמנים של חללי פעולות איבה, גם לאחר שנישאו בשנית. עד כה, הופסק תשלום התגמול החודשי וההטבות ברגע שהאלמנות והאלמנים נישאו מחדש.

בעקבות תיקון שנכנס לתוקפו ב-1/3/10 בחוק משפחות חיילים שנספו במערכה ושחוק התגמולים לנפגעי איבה נסמך עליו, מחדש הביטוח הלאומי את הזכאות לתשלום גמלאות והטבות לכל האלמנים והאלמנות של חללי פעולות איבה, שהתשלום הופסק להם עם נישואיהם. עד כה אותרו 200 זכאים, שפנינו אליהם בכתב בצירוף טופס בקשה לקבלת הגמלה, עם קבלת הטפסים והמסמכים הנדרשים יחודשו התשלומים. במקביל, אנו ממשיכים לפעול לאתר את הזכאים באמצעות מידע הקיים במערכת, ובאמצעות פנייה באמצעי התקשורת.

מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני מסרה שתיקון החוק, מרחיב את רשת הביטחון הכלכלית שהמדינה מעניקה למשפחות חללי פעולות האיבה, וציינה שהביטוח הלאומי ערך מבצע מקיף, איתר את מרבית הזכאים, ושלח אליהם טפסי בקשה לחידוש הגמלה. כמו כן, בימים אלו אנו מחדשים באופן אוטומטי את תשלום התגמולים וההטבות לאלמנים ואלמנות שמשולם תגמול לילדיהם, ופרטיהם זמינים ומעודכנים במערכת.

בימים הקרובים אנו נפרסם סדרת מודעות בעיתונות על מנת ליידע את הציבור על השינוי בחוק, ונקרא לציבור האלמנים והאלמנות נפגעי איבה שנישאו בשנית, שטרם פנינו אליהם בעניין, לפנות אל סניף המוסד הקרוב למקום מגוריהם, ולמלא טופס בקשה לתשלום התגמולים. 

את טופס הבקשה ניתן להוריד באתר. עם קבלת הבקשה והמסמכים הנדרשים, נחדש את התשלומים.