נמשכת מגמת הירידה במספר מקבלי דמי האבטלה גם בחודש ספטמבר


תאריך פרסום: 12.10.2009

בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של 6% במספר המפוטרים החדשים שהגישו תביעות לדמי אבטלה למוסד לביטוח לאומי, בהשוואה לחודש אוגוסט

בחודש ספטמבר  2009 הוגשו כ- 17,000 תביעות חדשות לדמי אבטלה לעומת 18,000 בחודש אוגוסט. נתונים אלה מצביעים על ירידה מסוימת במספר המפוטרים החדשים  שהגישו תביעה לדמי  אבטלה, אך מספר התביעות עדיין ברמה גבוהה בהשוואה לחודשים שקדמו למשבר. בחודשים יולי- ספטמבר 2009 נרשמה עלייה של כ-20% בתביעות החדשות, בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד.

 מספר התביעות החדשות בחודש ספטמבר  הינו נמוך בכ-15% לעומת המספר בשיא המשבר       בחודשים פברואר – אפריל 2009.

 גם בתביעות ההמשך (תביעות של מובטלים שפוטרו בחודשים קודמים וכבר מקבלים דמי אבטלה)   נרשמה  בחודש ספטמבר ירידה קלה של 1% לעומת אוגוסט (76,000 לעומת 77,000).

 בסך הכל בחודש ספטמבר היו כ-92 אלף תביעות לדמי אבטלה, עלייה של כ-50% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. נתונים  אלה מצביעים על ירידה קלה באבטלה, אך עדיין רמת סך כל התביעות נותרה גבוהה.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג אומר: "הנתונים מעודדים אבל אסור לחגוג את יציאת המשבר.  אנחנו עדיין נדרשים לנקוט במשנה זהירות, ציבורים נרחבים באוכלוסייה טרם התאוששו מהשלכותיו הקשות של המשבר הכלכלי".

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני אומרת: "הירידה במספר התביעות של מפוטרים   חדשים תואמת את התמתנות המשבר הכלכלי ואת התמתנות גל הפיטורים שהגיע בעקבותיו, אם כי יש לדעת כי שוק העבודה מגיב באופן איטי יותר ביחס לשינויים המקרו כלכליים".