מיצוי זכויות של המשרתים במילואים


תאריך פרסום: 25.11.2015

במסגרת התוכנית להגברת מיצוי זכויות, הביטוח לאומי יוזם פניות לחיילי מילואים שלא מיצו את זכויותיהם לתגמול מילואים. במסגרת זו יישלחו הודעות  למשרתי מילואים ומעסיקים שטרם מיצו את זכאותם לתגמולי מילואים לשנת 2013


הביטוח הלאומי מאתר משרתי מילואים ומעסיקיהם שלא מיצוי זכויותיהם לתשלום תגמול מילואים.

במסגרת זו התגלה ששיעור אי-מיצוי הזכויות בשנים 2012-2015 הוא 5% בלבד, כאשר רובו           ( 75%), מתייחס לתקופות שירות קצרות של חצי יום עד יומיים. 80% מכלל המשרתים במילואים הינם שכירים, שאמורים לקבל את התגמול באמצעות מעסיקיהם, ויתכן כי קיבלו את התגמול דרך המעסיק, אולם המעסיק לא תבע בעצמו את החזר תגמול מילואים ששילם לעובד. משמעות הדבר היא כי המשרתים במילואים כנראה לא נפגעו, ובעיית אי המיצוי מתמקדת במעסיקים אשר לא תבעו החזר תגמולי מילואים המגיע להם כחוק. אפשרות נוספת היא כי שכירים אלו העדיפו לוותר על הגשת התביעה בעבור שירות קצר של חצי יום עד יומיים.  

מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף " אנו רואים את תפקיד הביטוח הלאומי לפעול באופן יזום כדי שאזרחי ישראל ימצו אל זכויותיהם. בשנה הקרובה נמצה זכויות ונשלם לאזרחי ישראל קצבאות ותגמולים בעקבות פניות יזומות למעסיקים שטרם פנו לקבל תגמול עבור עובדיהם ששירתו במילואים, כמו כן נפנה למי שהתייצב בשירות התעסוקה ולא פנה לקבל דמי אבטלה, וכן ליולדות שלא ביקשו דמי לידה, נפעל למיצוי זכויות של מקבלי קצבת זקנה והבטחת הכנסה ועוד.."                                                                                                                                   בשלב זה מתבצע מיצוי זכויות לשנת 2013 מאחר ולשנה זו יש בידינו דווח ההכנסות מעודכן במלואו, במסגרת זו ישלחו מכתבים ל- 56 אלף משרתי מילואים שלא מיצוי זכאותם ולמעסיקיהם, את התביעות יוכלו הזכאים להגיש באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי.