תוכניות השיקום בביטוח הלאומי


תאריך פרסום: 05.11.2015

שיעור ההשמה בעבודה מקרב מסיימי תכניות שיקום בביטוח הלאומי עומד על 74%

אגף השיקום בביטוח הלאומי מטפל מידי שנה בכ- 23,000 אנשים הפונים בבקשה לסיוע בשיקום מקצועי ו/או השמה בעבודה. באגף כ- 200 עובדי שיקום, שהם עובדים סוציאליים, מומחים בתחום השיקום המקצועי ועולם העבודה. מזה כשנה מפעיל הביטוח הלאומי ארבע חברות השמה מהגדולות במשק המסייעות בשילובם של אנשים עם מוגבלות בעבודה בשוק החופשי.

נושא שילובם של אנשים עם מוגבלות  בעבודה, נמצא על סדר היום של מספר משרדי ממשלה ומוגדר כיעד לאומי, משרדי ממשלה שונים מפעילים מספר תכניות, כשליבת העשייה מתבצעת ע"י אגף השיקום במוסד לביטוח לאומי.

הסיוע ניתן באמצעות תכניות שיקום המותאמות אישית לכל אדם וכוללות: הכוון  ויעוץ תעסוקתי, תכניות העצמה וחיזוק כישורים אישיים הנדרשים לצורך שילוב בעבודה, הכשרה מקצועית, מימון השכלה גבוהה וסיוע בהשמה בעבודה. עובדי השיקום בביטוח הלאומי מלווים באופן פרטני את המשוקם לאורך כל שלבי תכנית השיקום ועד להשמה בעבודה.

בנוסף, הביטוח הלאומי פועל להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, ובשנה האחרונה הנושא נמצא גם על סדר יומם של מעסיקים גדולים במשק.

ביום רביעי  הקרוב, 4 בנובמבר יקיים הביטוח הלאומי במלון דן פנורמה תל אביב, כנס שיקום ארצי -"הזכות לעבוד" שמטרתו להעלות על סדר היום הציבורי את חשיבות  הזכות לעבודה לאנשים עם מוגבלות כערך חברתי ואנושי בסיסי, ולאפשר מפגש ושיח מקצועי בין השותפים. לכנס מוזמנים אנשי מקצוע ממשרדים ממשלתיים,  מעמותות, מארגונים המייצגים אנשים עם מוגבלות,  אנשי עסקים, מנהלי גיוס בחברות גדולות ועובדי השמה.

אנו מזמינים אתכם להשתתף בכנס ולסקר אותו, ובכך לתרום להעלאת המודעות הציבורית לחשיבות השילוב בעבודה של אנשים עם מוגבלות.