תגובה על ממצאי דוח נציבות תלונות הציבור לשנת 2013


תאריך פרסום: 24.06.2014

אחוז התלונות המוצדקות כנגד הביטוח הלאומי נמוך בהרבה מהממוצע

 

במוסד לביטוח לאומי מתקבלות למעלה מ-10 מליון פניות בשנה בכל ערוצי השירות, למרות היקף הפעילות הגדול של המוסד, אחוז התלונות המוצדקות שהוגשו נגד הביטוח לאומי בשנת 2012 הוא 22% בלבד לעומת 31.6%, הממוצע בכלל הגופים המבוקרים.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף מסר שמספר התלונות שנמצאו מוצדקות הוא 170 בלבד, בביטוח הלאומי מתייחסים בכובד ראש לכל תלונה. תהליך הטיפול בתלונות משמש להפקת לקחים כדי לשפר את תהליכי העבודה לטובת ציבור המבוטחים. "העובדה כי מרבית המבוטחים בוחרים להתלונן ולחפש מענה בתוך המוסד מעידה לדעתנו על האמון שהציבור רוחש למנגנוני הבדיקה הפנימית של הביטוח הלאומי".

בביטוח הלאומי מדגישים כי למרות נפח הפעילות האמור, והעובדה כי הגופים האחרים המבוקרים בדו"ח הנציבות אינם באים במגע עם האזרח בחיי היום יום, כפי שהדבר נעשה בין המוסד לביטוח לאומי למבוטחיו, אחוז התלונות שנמצאו מוצדקות בשנים האחרונות, נמוך מהממוצע הכללי.