הסניפים החלו את דרכם עם מספר עובדים מצומצם, שטיפלו בנושאי הגמלאות ונושאי הביטוח והגבייה כאחד.
הסניפים מוקמו במקומות נידחים כדוגמת חדר זעיר בפאתי העיר אשקלון, מכולת ששימשה למקום קבלת קהל בסניף נתניה.
המבוטחים היו מפנים את הבקשות והבירורים לפקיד, והוא רשם אותם במחברת. המבוטחים התבקשו לחזור כעבור שבוע כדי לקבל תשובה.
במהלך השנים הוטמעה אחידות בין הסניפים בפעילות השוטפת ובמתן השירות, בד בבד שמרו הסניפים גם על אופי מיוחד משלהם, שבא לידי ביטוי, בין היתר, בפעילויות הייחודיות שהסניפים עושים למען הקהילה באזורם.