הגשת התביעה לתגמול נכות


לקבלת תגמולים עליך למלא תביעה לקביעת דרגת נכות ותשלום תגמול נכות (בל/581), ולצרף מסמכים רפואיים. למידע על המסמכים הרפואיים שיש לצרף  לחץ כאן 

את התביעה ניתן לשלוח ישירות לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגורים בצירוף כל המסמכים הנדרשים, באמצעות שירות שליחת מסמכים באתר. אפשר לשלוח את התביעה והמסמכים גם בדואר, בפקס או בתיבת השירות של הסניף.

  • מועד הגשת התביעה - את התביעה לתגמול יש להגיש בתוך שנה מיום הפגיעה. הגשת תביעה שלא במועד עלולה לפגוע בזכויותיכם לתגמולים.
  • התביעה לתגמול נכות תטופל רק לאחר קבלת אישור מהרשות המאשרת במשרד הביטחון כי הפגיעה אושרה כפגיעת איבה. למידע על הגשת תביעה להכרה כנפגע פעולות איבה לחץ כאן.
  • חובה לעדכן את סניף הביטוח הלאומי הקרוב למגוריכם בכל שינוי שחל בפרטים האישיים, כגון שינוי כתובת, שינוי במצב המשפחתי או שינוי במצב הרפואי, שינוי בפרטי חשבון הבנק על ידי מילוי הודעה על עדכון פרטים אישיים. להודעה יש לצרף מסמכים מתאימים. אי מסירת פרטים עלולה לפגוע בתשלום התגמול.