המוסד לביטוח לאומי מעוניין להתקשר עם משרד רואי חשבון "ארנסט יאנג" (ישראל), לצורך ליווי כלכלי לוועדת מכרזים בינמשרדית ולמוסד לביטוח לאומי בנושא מכרז נותני שרותי סיעוד.
על פי חוות דעת הגורם המקצועי במוסד, מדובר ב "ספק יחיד" על פי תקנות חובת המכרזים וזאת מהנימוקים המפורטים להלן:
1. ההתקשרות עם משרד רואי חשבון "ארנסט יאנג" החלה בעקבות זכייתו במכרז פומבי לביצוע עבודות בקרה ויעוץ
במכרז מס' ת(23)2012.
2. משרד רואי חשבון "ארנסט יאנג" החל ביעוץ לאגף הסיעוד של המוסד בשל תובענה ייצוגית שהוגשה כנגד
המוסד לביטוח לאומי בכל הקשור לתמחור עלויות שונות שנקבעו בהתקשרויות הקיימות עם נותני שירותים לסיעוד.
במסגרת התקשרות זו שולם למשרד רואי חשבון "ארנסט יאנג" על פי תעריף של שעת עבודה שנקבע במכרז
הפומבי כאמור.
3. במסגרת החלטת ממשלה 1888 בחודש אוגוסט 2016 הועברה כתיבת מכרז הסיעוד לוועדה בינמשרדית משותפת
של משרד האוצר והמוסד לביטוח לאומי, במסגרתה הוקם צוות משנה שמטרתו לבסס את המודל הכלכלי ולבחון
מחדש את התעריף לשעת טיפול וכל היבטיי המכרז.
מאחר ולמשרד רואי חשבון "ארנסט יאנג" נצברו ידע והיכרות מעמיקה, כולל ניתוח הנתונים הכלכליים של
שירותי הסיעוד, נדרש המשרד לבצע ניתוחים כלכליים נוספים, להציע מודל כלכלי אחר במכרז הסיעוד החדש
כאמור.
משרד רואי חשבון "ארנסט יאנג" ביצע עבור המוסד את העבודה האמורה.
4. בכתיבת המכרז, התבססה הוועדה הבינמשרדית על הניתוחים והמלצות משרד רואי חשבון "ארנסט יאנג"
לגבי המודל הכלכלי שלו ואופן בחירת ההצעות הזוכות.
הוועדה הבינמשרדית עומדת לסיים את כתיבת המכרז בזמן הקרוב. לאחר הצגה לשר העבודה והרווחה
ולמנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי ובכפוף לאישור ועדת המכרזים של המוסד לביטוח לאומי, המכרז יפורסם.
על מנת שניתן יהיה לסיים את כתיבת המכרז ולפרסמו, נדרש המוסד לביטוח לאומי להמשך העבודה עם משרד
רואי חשבון "ארנסט יאנג" הנוכחי.
5. לאור האמור, לדעת המוסד לביטוח לאומי לא ניתן בשלב מתקדם זה , קרי שלבי סיום של כתיבת המכרז, להעביר
את העבודה למשרד רואה חשבון אחר. יתרה מכך, כל העברה של התוצרים שנעשתה עד כה (על ידי משרד
"ארנסט יאנג") למשרד רואה חשבון אחר, תפגע משמעותית במטרות שהוגדרו בהחלטת הממשלה, ועדת
המכרזים הבינמשרדית ומטרות המוסד לביטוח לאומי.
משרד רואה חשבון חדש בשלב זה לא יוכל לקבל ולהמשיך ברצף מהנקודה בה המשרד הקודם הפסיק, דבר
שיחליש את המוסד לביטוח לאומי בכל הקשור להיבטיו הכלכליים של המכרז וכן יגרום לעיכוב רב בפרסומו .
כמו כן, החלפת יועץ (רואה חשבון) בשלב זה תגרום לכך שכל העבודה שבוצעה על ידי ועדת המכרזים
הבינמשרדית עד כה, תידרש לשינויים ולבחינה מחדש שיחזירו אותה אחורה בהחלטותיה ובלוחות הזמנים
שנקבעו לה על ידי שר הרווחה ובהתאם להחלטת הממשלה בנושא.
6. בפן הכספי, כל עיכוב נוסף בפרסום מכרז סיעוד חדש, צפוי לעלות למוסד לביטוח לאומי רק בשירותי הסיעוד
כאמור, מאות מיליוני שקלים בשנה. ללא מכרז חדש , לא ניתן לשנות את הכללים שיחסכו סכומים אלה מדי שנה.
אם לדעתכם, ובהתאם לתקנות חובת המכרזים, קיים ספק אחר המסוגל לבצע התקשרות זו בנסיבות שתוארו
לעיל, אתם מתבקשים לפנות לגב' ארנה זמיר עד ליום רביעי 10.5.2017 שעה 12.00 באמצעות דואר אלקטרוני: ornaz@nioi.gov.il
פרסום זה הינו על פי תקנה 3א' לתקנות חובת המכרזים.