הביטוח הלאומי העלה אתר אינטרנט חדש בשפה הרוסית

בשנת 2009 נרשמו 4.5 מיליון ביקורים באתר האינטרנט הכללי, ונמשכה מגמת הגידול בשימוש באתר

המנכ"לית, א. דומיניסיני: אתר האינטרנט משמש ערוץ שירות ומידע מרכזי לאזרחים הזקוקים לשירותי הביטוח הלאומי

 

בימים אלה השיק הביטוח הלאומי אתר אינטרנט בשפה הרוסית. זאת נוסף על האתרים הקיימים בעברית, אנגלית וערבית. האתר מיועד לתת מידע ושירותים לאוכלוסיית דוברי הרוסית בארץ המונה כמיליון איש.

האתר ברוסית הוא העתק של האתר בעברית, ונוסף על המידע על הזכאויות ועל הסניפים, יש בו גם הסברים על כל הטפסים והאישורים. מהאתר ניתן לפנות בשאלות ובירורים למוקד השירות של הביטוח הלאומי וכן לסניפים השונים.

בשנת 2009 נמשכה המגמה של הגידול בשימוש באתר, ונרשם גידול במספר הביקורים ובמספר הפניות לביטוח הלאומי באמצעות האתר, נרשמו כ-4.5 מליון כניסות לאתר, 375,608 כניסות בממוצע לחודש, גידול של 35% לעומת השנה הקודמת. רוב הכניסות לאתר היו מגבעתיים, רמת גן, תל אביב, וירושלים.

מרבית הכניסות לאתר הן בעיקר מהארץ, אך נרשמו גם כניסות רבות מחו"ל.  10 המדינות שמהן רוב הכניסות הן: ארה"ב, אנגליה, קנדה, גרמניה, רוסיה,  צרפת, הולנד ואוסטרליה, כמו כן נרשמו כניסות גם מהרשות הפלסטינאית וממדינות ערב.

הקצבאות הנצפות ביותר היו אבטלה, נכות כללית, אמהות, הבטחת הכנסה, זקנה, ילדים, נפגעי עבודה, ניידות, שאירים, סיעוד.

בשנת 2009 נגבו באמצעות אתר התשלומים כמיליארד שקלים, לעומת 850 מיליון בשנת 2008, זהו גידול של 28.8%, החודש שבו נגבה הסכום הגבוה ביותר בשנת 2009 היה דצמבר. (האתר פועל במסגרת האתר הכללי).

הנתונים שבידנו מצביעים על כך שהמערכות והשירותים החדשים שמועלים לאתר נצרכים על ידי הגולשים במהירות יחסית לדוגמא, בחודש אוקטובר 2009 הושקה מערכת חדשה לניתוב פניות לסניפים באמצעות האתר, ובחודשיים הראשונים להפעלתה נרשמו 3,420 פניות לסניפים באמצעותה.

במהלך שנת 2009 נשלחו 50,373 פניות באמצעות אתר האינטרנט לקבלת שירות אישי ממוקדי השירות הטלפוני, זהו גידול של 33.2% במספר הפניות באמצעות האתר.

הנתונים מצביעים על כך שבמקביל לשימוש החדש שנעשה במערכת הפניות לסניפי המוסד, לא השתנתה מגמת הפנייה למוקדים הטלפוניים לצורך ביצוע בירורים אישיים ושאלות כלליות, והיא גדלה באחוזים גבוהים.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי אסתר דומיניסיני מסרה שהביטוח הלאומי משקיע מאמצים רבים בשיפור השירות למבוטחים, ובפיתוח מערכות מתקדמות למתן שירות באמצעות האינטרנט. אתר האינטרנט הפך להיות ערוץ שירות ומידע מרכזי במוסד,  כך בשנת 2009 עלה לאוויר אתר השירות האישי שבו המבוטחים יכולים לקבל מידע אישי על הקצבאות המשולמות להם ואו על החובות שלהם לביטוח הלאומי, עליית האתר לוותה בקמפיין מקיף שקרא לציבור להשתמש בשירותים המתקדמים שהאתר מציע.

כמו כן, אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי שודרג לאחרונה לעיצוב עכשווי, זמין ונגיש יותר. נעשתה התאמה לרזולוציות גבוהות יותר (x768  1024), הוכנס מנוע חיפוש חכם יותר, ונעשה שיפור בארגון המידע, כגון ריכוז ערוצי השירות הישירים וריכוז הפעולות בטלפון.