הביטוח הלאומי ומשרד התרבות והספורט מזמינים את כל בעלי תעודת נכה לכניסה חינם ביום שישי הקרוב (3.12) לעשרות מוזיאונים, אתרים וסינמטקים ברחבי הארץ
ביום שישי ה-3 בדצמבר, נר חמישי של חנוכה יצוין היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות.
כחלק מציון האירוע, הביטוח הלאומי מקדיש את כל ימות השבוע שבין ה-28/11 ועד ל-3/12 לקידום המודעות לשוויון מלא בין כלל גווני האוכלוסייה. לצורך כך, הביטוח הלאומי יעלה קמפיין רשתות של כלל עובדי הביטוח הלאומי להחלפת תמונות פרופיל בפייסבוק, קאברים (מצ"ב בסוף ההודעה) סרטונים, קמפיין באינסטגרם, קידום פרויקטים המעודדים תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, מיצגים בערים השונות ועוד.
כאמור, הביטוח הלאומי חבר למשרד התרבות והספורט שפנה אל עשרות מוזיאונים, אתרי מורשת, אתרי תיירות וסינמטקים כדי לאפשר לכל בעלי תעודת נכה להיכנס חינם למקומות אלה ברחבי הארץ, ביום שישי הקרוב, ה-3 בדצמבר.
רשימת האתרים תתעדכן באופן אוטומטי באתרי הביטוח הלאומי ומשרד התרבות.
מי שהיו שותפים לקידום המהלך הם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, איגוד הבמאים והבמאיות, קרן גשר וקרן רודמן ואיגוד המוזיאונים ואקו"ם ישראל. במהלך השבוע יופצו פרסומים בפלטפורמות השונות כדי לנסות ולהגיע לכלל האוכלוסייה ולעדכנה בדבר היום המיוחד.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "חברה מתוקנת היא חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות להצליח, להגשים את שאיפותיו ולהתקדם בדרכו מבלי שמחסומים פיזיים או נפשיים ימנעו זאת ממנו. המיזם המיוחד של משרד התרבות והספורט יחד עם הביטוח הלאומי מעניק ליום השוויון לאנשים עם מוגבלות מקום משמעותי בחברה הישראלית, ואני שמח על השותפות עם ידידי מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר. אני מבקש להודות לאיגוד המוזיאונים, המועצה לשימור אתרי המורשת בישראל, איגוד הבמאים והבמאיות והסינמטקים השותפים במיזם ייחודי זה. אני מזמין את הציבור להגיע אל האתרים וליהנות מתרבות ישראלית".
בישראל ישנם כ-574,000 אנשים עם מוגבלות הזכאים לקצבאות נכות כשבחודש אוקטובר שולמו, ע"י הביטוח הלאומי כ-2.5
מיליארד ₪.
הקצבה הגדולה ביותר שמשולמת היא קצבת נכות כללית שרק לאחרונה הוגדלו הסכומים במסגרת הרפורמה לנכים.
כחלק מקמפיין הרשתות של הביטוח הלאומי, ביום שני ה-29/12 יעלה המוסד פייסבוק לייב שיענה על שלל השאלות בדבר הרפורמה.
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "מעבר לקידום חקיקה סוציאלית ותשלום קצבאות, לנגד עיני עומדת החובה שלנו כחברה והזכות שלי כמנכ״ל להתייצב לצד האנשים עם מוגבלויות ולהוביל מסר ציבורי בדבר שוויון הזדמנויות, מימוש עצמי והעצמת האמונה ביכולתם להשתלב בפעילות במגוון רחב של תחומים. עלינו להעניק להם את הכלים והאמצעים והם יעשו את השאר. היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות הוא עוד הזדמנות שלנו כחברה, להעלות את המודעות, כחלק מהחוסן הערכי והלאומי שלנו, ולוודא כי בכל יום אנו מתקדמים צעד נוסף לעבר חברה מתוקנת שמתייחסת לאנשים עם מוגבלויות בכבוד ובשוויון. הביטוח הלאומי ימשיך ללוות אותם ולפעול למענם בכל ימות השנה״.
הקמפיין הנוכחי הוא הקמפיין החברתי הראשון שהביטוח הלאומי מוציא כחלק מהחלטתו לקדם עשייה חברתית בקהילה.
קאברים