שר העבודה והרווחה החליט על הקלות נוספות לקשישים הסיעודיים


תאריך פרסום: 26.02.2018
החל מ-1/4/2018, יורחב הפטור מחובת דיווח לקשיש עבור העסקת עובד זר בתחום הסיעוד עד שכר של 5,500 ₪ בחודש (במקום 3,000 ₪ כיום). הפטור יינתן לקשישים שמעסיקים את המטפל באופן ישיר ולקשישים שמעסיקים את המטפל דרך חברת הסיעוד.

נוסף על כך, בשבועות הקרובים צפויה הכנסת לאשר תקנות חדשות שיזם השר חיים כץ לפיהן במצב של תביעה להחמרה ובקשה לתוספת שעות סיעוד - גם אם יימצא שמצבו הרפואי של המבוטח השתפר, לא תישללנה הזכויות להן היה זכאי קודם לכן.

ביום חמישי האחרון הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ על שינוי רמות הסיעוד בביטוח הלאומי ועל הוספת שלוש רמות סיעוד חדשות, כך שיתווספו שעות סיעוד לזכאים ברמות הגבוהות מעבר למה שניתן כיום

במסגרת זו צפוי גם סל השירותים שניתן לרכוש בהמרת שעות סיעוד, להתרחב לטובת הצרכים של בעלי הזכאות לקצבת הסיעוד.

בנוסף, הביטוח הלאומי ירחיב לבני 82 ומעלה את בחינת הזכאות לסיעוד על בסיס מסמכים רפואיים מתאימים ובכך יפחית את הממשקים המיותרים הכרוכים בבדיקות תלות בבית הפונה, וייקצר באופן משמעותי את משך הזמן שיידרש למתן המענה בדבר הזכאות.

שר העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ: "אלו צעדים נוספים בהקלת הנטל הבירוקרטי והכלכלי על המטופלים הסיעודיים. אנחנו שמים סוף לפחד ולמצב שבו האזרח הוותיק חושש להגיש תביעה להחמרה."

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "צעדים אלו בתחום הסיעוד מעצימים את המגמה אותה אנו מובילים, המציבה את האזרח בראש סולם העדיפויות שלנו בביטוח הלאומי, ברוח זאת אנו משפרים את השירות ומפחתים ככל האפשר את הצורך של המבוטח להגיע לסניף על ידי עידוד השימוש במערכות המידע המשופרות שלנו."