הביטוח הלאומי יוצא היום בקמפיין לקידום מיצוי הזכויות של הציבור


תאריך פרסום: 18.02.2018
במסגרת הקמפיין שהפיקה עבורנו לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) ישודרו בשבועיים הקרובים תשדירים בטלוויזיה בערוצים השונים, מתפרסמות מודעות בעיתונות הכתובה, פרסומים בדיגיטל ותשדירים ברדיו, כולל פרסומים למגזרים ופרסומים בשפות שונות. הפרסומים קוראים לציבור לממש את הזכויות לדמי תאונות אישיות, חופשת לידה לאב ולקצבה לשמירת הריון, ולהיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולבדוק את הזכויות לקצבאות השונות.

הנושאים שנבחרו להוביל את הקמפיין נבחרו על סמך הערכות המצביעות על פוטנציאל להרחבת מיצוי הזכויות בהם. מיצוי הזכויות לדמי תאונות אישיות, המשולמים למי שנפצע בבית, בחופשה ובשעות הפנאי ונפגע כושר התפקוד שלו, הינו מוגבל, ובשנה החולפת שולמו דמי תאונה ל- 4,400 איש, כאשר לפי ההערכות שלנו ישנו פוטנציאל ודאי להרחבת מיצוי הזכויות.

בדומה, מיצוי הזכויות לחופשת לידה לאב גם הוא מוגבל, בסה"כ 740 גברים מיצו בשנת 2017 את זכותם לדמי לידה המשולמים לאב שמחליף את אשתו בחופשת הלידה, לתקופה קצובה. בשנה החולפת שולמו דמי לידה ל- 130,000 אימהות, ואנו מעריכים שעם הרחבת הזכאות לקצבה בחודש יוני 2017, כך שגם האם והאב יכולים לשהות ביחד בחופשה ולקבל דמי לידה ל- 7 ימים, הפוטנציאל להרחבת מיצוי הזכויות לחופשת לידה לאב גדל מאוד.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ביקשתי ממנכ"ל הביטוח הלאומי לפעול להגדלת תקציב ההסברה במטרה להעלות את המודעות ולהרחיב את היקף מימוש הזכויות. מטרתנו היא שכל אזרח ימצה את מירב הזכויות שלו בביטוח הלאומי בקלות ובנוחות.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, מסר היום: "בביטוח הלאומי רואים במימוש הזכויות של הציבור את מטרתנו העיקרית, ופרסום הקמפיין הוא חלק ממהלך אסטרטגי נרחב של פעילות יזומה להעלאת המודעות ולהרחבת מיצוי הזכויות של הציבור לקצבאות השונות, ולהרחבת השימוש בשירותים הניתנים במהירות וביעילות, באתר הביטוח הלאומי".