פרס לביטוח הלאומי על איכות השירות


תאריך פרסום: 06.04.2016

הביטוח הלאומי זכה במקום שני בתחרות המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בקטגורית שירות במגזר הציבורי לשנת 2016

התחרות מתקיימת זו השנה ה- 14 ונחשבת לתחרות המובילה בישראל בתחום של מצוינות בשירות וחווית לקוח, ומשתתפים בה חברות ומשרדי ממשלה המציגים את מהלכי שיפור השירות וחווית הלקוח המשמעותיים שהובילו לאורך השנה האחרונה.

תהליך הבחירה עבר קבוצת מומחים מהשורה הראשונה במשק בתחום השירות, מנהלים בכירים, אנשי מחקר ואקדמיה, ונערך גם סקר לקוחות שדירג את רמת השירות וחווית הלקוח.

מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף, "הביטוח הלאומי מוביל בשנה האחרונה את המהלך "בשביל הזכויות", שהוצג בפני הוועדה, וההכרה הציבורית שזכה בה השירות שלנו מוכיחה "שאנחנו על המפה" בתחום השירות, יחד עם ארגונים וחברות אשר השירות לציבור עומד בראש סדר העדיפות שלהן". המנכ"ל הוסיף שאין עוד גוף ציבורי במדינה שכל תושב הוא הלקוח שלו , כמו כן קשה להשוות את הביטוח הלאומי לגופים אחרים מבחינת היקפי הפעילות, מורכבות החוק, ומגוון האוכלוסיות והנושאים בהם אנו מטפלים.

הביטוח הלאומי בשנת 2015 נתן שירות ל- 3.3 מיליון אנשים בקבלת קהל בסניפים, ועוד 2 מיליון אנשים השתמשו בעמדות לשירות עצמי, למעלה מ- 5 מיליון אנשים פנו למוקדים הטלפונים לקבלת שירות, ולאתר האינטרנט המציע גם מגוון שירותים נכנסו 10 מיליון אנשים, בסה"כ למעלה מ -20 מיליון אינטראקציות     עם הציבור התקיימו בשנה החולפת.

"הצלחה במתן שירות יעיל ומתקדם לשביעות רצון הלקוחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו, יחד עם פעילות למיצוי זכויות הציבור, הזכייה הזו היא מקור לכבוד וסיפוק שהמאמצים הכבירים שלנו אומנם נושאים פרי".

שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ,  ״ אני מברך את עובדי הביטוח הלאומי על הזכייה המכובדת. בשנה האחרונה הובלנו מהלכים ששדרגו את איכות השירות לאזרחי ישראל, הן באמצעות חקיקה שקיצרה הליכים בירוקרטיים והן באמצעות מהפכת דיגיטציה. עלינו להסתכל על כל אזרח כלקוח בחברה עסקית כאשר שביעות רצונו היא הראשונה במעלה״.