התפתחות הסניפים


כבר בתחילת דרכו של הביטוח הלאומי הושם דגש על קירוב נקודות השירות למקום המגורים של ציבור המבוטחים, ולאט לאט ולאורך השנים התבצע (ועדיין מתבצע) תהליך של פתיחת נקודות שירות נוספות. הסניף הראשון שנפתח במקביל למשרד הראשי היה סניף ירושלים, שבתחילת הדרך היה באותו מבנה של המשרד הראשי בשכונת קריית משה בירושלים.
הסניפים החלו את דרכם עם מספר עובדים מצומצם, שטיפלו בנושאי הגמלאות ונושאי הביטוח והגבייה כאחד.

הסניפים מוקמו במקומות נידחים כדוגמת חדר זעיר בפאתי העיר אשקלון, מכולת ששימשה למקום קבלת קהל בסניף נתניה.

המבוטחים היו מפנים את הבקשות והבירורים לפקיד, והוא רשם אותם במחברת. המבוטחים התבקשו לחזור כעבור שבוע כדי לקבל תשובה.

 

במהלך השנים הוטמעה אחידות בין הסניפים בפעילות השוטפת ובמתן השירות, בד בבד שמרו הסניפים גם על אופי מיוחד משלהם, שבא לידי ביטוי, בין היתר, בפעילויות הייחודיות שהסניפים עושים למען הקהילה באזורם.


  
        סניף אשקלון, 1955